Варна 10°
fallback
Област Варна
13:12 | 16 май 2019
Обновен: 05:19 | 27 октомври 2024

Свързват двата бряга на Белослав с тунел под канала

Дължината му ще бъде около 2 км

По материала работи: Борис Проданов

Кметът на Белослав инж. Деян Иванов, заяви пред Медийна група „Черно море“, че напълно реален е проектът двата бряга на града по плавателния канал да бъдат свързани с тунел. Амбициозната идея е на дневен ред от няколко години и според инж. Иванов съоръжението може да се реализира. Според него то ще е уникално за България, с аналог в страни като Англия, където подобен тунел има под Темза. Община Белослав вече има сключен договор с Европейската централна банка за проекта.

 

Дължината на евентуалния тунела под канала Варна – Девня трябва да е около 2 км, а изграждането му ще е в най-тесния участък, в който отстоянието на бреговете на Белослав е 720 м. За изработването му ще бъдат използвани специални готови модули, а входовете е предвидено да излизат на 700 м от водата.

 

„Предвидено е да се изгради на терен, който няма да наложи отчуждаването на частни имоти“, добави инж. Иванов.

 

Предвидени са две ленти и аварийна тръба за евакуация. Височината ще е около 7 м, широчината – също толкова. Геоложки проектът е напълно издържан, през юли се очаква завършването на предпроектното проучване.

 

Инж. Иванов още не иска да обяви цена за изграждането на тунела, за да не стават спекулации преди официалното становище на експертите. При всички случаи ще се проектира с около 50 г. напред, като освен демографските тенденции ще се отчита и промяната на трафика през годините.

 

Вариантите за връзка между бреговете на Белослав включват и възможност за мост. Той обаче ще струва повече от евентуалния тунел под канала. Габаритите ще доближават тези на Аспаруховия мост, което прави този вариант трудно изпълним и скъп. Заради корабния трафик повдигащ се мост не е добър вариант, защото няма да работи в поне 1/3 от денонощието.

 

На този етап връзката между двата бряга на Белослав се осъществява с фериботна линия с график през 10 минути. Тя струва 1,4 млн. лв. годишно, а тенденцията е сумата да нараства, защото се превозват близо 500 000 коли и поне 130 000 пътници.

 

Борис Проданов

 

Прочетете още: Прогноза: Варна може да удвои населението си до 2030 г.

Автор на статията:
Борис Проданов
0 коментара
fallback
fallback