Варна 14°
fallback
Морски бизнес
11:20 | 16 май 2023
Обновен: 09:23 | 22 ноември 2024

Пристанища във Варна и Бургас са алтернатива за сухопътния трафик на товари от Азия за Европа

Tова каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев на среща с делегация на компанията Абу Даби Портс Груп

По материала работи: Слав Велев

Снимка: АРХИВ

Българските пристанища са отлична алтернатива за нарастващия сухопътен трафик на товари от Азия за Европа. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев на среща с делегация на компанията Абу Даби Портс Груп.

Клъстерът проучва възможностите за участие в пристанищата Варна и Русе, както и в други транспортни обекти и проекти.

Вицепремиерът Алексиев подчерта, че проектът за Среден коридор от Азия през българските черноморски пристанища, е отлична алтернатива както на Северното трасе през Русия, така и на Босфора. Пристанищата във Варна и Бургас имат достатъчно свободен капацитет, добави той.

Христо Алексиев информира, че потенциалът на маршрута ще бъде засилен след реализацията на проекта Sea2Sea, който ще осигури железопътна свързаност между пристанищата в Северна Гърция и българските портове Бургас, Варна и Русе.

Представителите на Абу Даби Портс Груп бяха категорични, че за тях е много важно логистиката да използва възможностите на интермодалния транспорт.

Няма само един път, няма само един начин, винаги са необходими алтернативи, бе общото мнение по време на срещата.

В разговора участва и министърът на иновациите и растежа Александър Пулев, който представи възможностите за финансиране на логистична инфраструктура.

[sc: relatedarticles ids:242586,241873 /

Представителите на Абу Даби Портс Груп са на посещение в България по покана на вицепремиера Христо Алексиев. Разговорите са продължение на темите, обсъждани по време на визитата на президента Румен Радев в Обединените арабски емирства през 2022 г.

Абу Даби Портс Груп оперира на 36 пристанища в Европа, Азия и Африка и разполага с над 100 кораба. Притежава и извършва дейност в индустриални зони с площ 550 000 кв. км, което е четири пъти повече от територията на България. Тяхната потенциална инвестиция в България би превърнала страната ни в транспортен хъб на Балканите.

 

Автор на статията:
Слав Велев
варна пристанище Варна икономика Бургас Европа новини пристанище пристанища пристанище Бургас Христо Алексиев Азия товари алтернатива сухопътен трафик Абу Даби Абу Даби Портс Груп
2 коментара
fallback
fallback