IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Морски бизнес
15:40 | 10 март 2023
Обновен: 10:31 | 21 ноември 2024

Инцидентът с "Вера Су" е заради заспиване на втория помощник капитан

Той е бил при това сам на вахта

По материала работи: Ставри Таргов
Инцидентът с "Вера Су" е заради заспиване на втория помощник капитан

Заспиването на втория помощник капитан, който е бил сам на вахта през нощта, е основната причина за инцидента с кораба „Вера Су“, който заседна в скалите край "Яйлата" през 2021 година.

Това се потвърждава и в доклада, изготвен от Националния борд за разследнате на катастрофи в морския, сухоземния и въздушния транспорт. Единият от авторите на доклада Георги Денев каза за Радио Варна, че преди нощната си смяна вахтеният не е почивал 36 часа, а дори по време на почивките си е бил викан често от капитана, за да му помага в неговата работа.

"Капитанът не владее добре английски език и често е викал помощника си, когато получи мейли или документи на английски. Това се е случвало, дори и когато помощник-капитанът е бил в почивка", каза Георги Денев. Той съобщи още, че екипажът на плавателния съд е бил от 9-а човека, което е минимално допустимия брой за този тип кораби. Това допълнително е натоварвало работата на членовете на екипажа, които е трябво да съвместяват няколко длъжности едновременно.

По време на разледването са били отчетени множество пропуски и немарливо отношение от страна на екипажа и най-вече на капитана. "Той не се е съобразил с изискванията на системата за управление на безопасността, която изисква, особено през нощта, на мостика да бъдат двама човека, т.е. вахтен офицер и наблюдател.

Капитанът е променил графика и корабът е оставен само с един яхтен офицер. Освен това капитанът не е включил системата за контрол на вахтения на мостика, която трябва да сигнализира за някакъв проблем. Открихме и много други пропуски, включително и по воденето на навигационните карти, но те дори не включени в доклада, защото нямат пряка връзка с инцидента", допълни още Георги Денев.
 
От Националния борд за разследване на катастрофи са отправили препоръки до Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" за подобряване на тяхната работа.

"Издадени са шест препоръки за безопасност към компанията-оператор, две към ИАМА и една към ДППИ. Единствено от Панама получихме отговор на доклада ни.

Едно от нашите заключения е, че схемата на разделно движение на кораби е остаряла, прекалено близо е до брега и трябва да бъде преместена с няколко мили в източна посока.

Беше установено, че няма разписан план за действие при такива инциденти. Ние смятаме, че трябва да бъде създедан такъв план или да бъде разширен Плана за действие при нефтени разливи.

На "Пристанищна инфраструктура" сме препоръчали да се подобри комуникацията с корабите в извънредни ситуации. Трябва да се използват възможностите, освен на УКВ телефонното повикване, така и на цифровото селективно повикване, което осигурява по-бързо свързване", подчерта представителят на борда.
 

 

Коментари

Новини Варна