Транспортният министър Николай Събев/Кадър: НОВА
Концесиите дават по-добра възможност за развитие на активите на държавата, но понятието „бързо концесиониране” е опасно. Това заяви транспортният министър Николай Събев по повод настояването за спешна концесия на варненското пристанище, за която миналата седмица се обяви местната структура на „Продължаваме промяната”.
„Бих се въздържал да използвам думата „бързо”, когато говорим за 30-годишни договори. Тук трябва да премерим три пъти и тогава да отрежем”, коментира в Русе Събев. Той добави ще към пристанището има интерес от големи международни инвеститори. Те ще бъдат запознати с генералния план за развитието на порта, който тази седмица трябва да бъде представен на варненци.
„Ние сме отговорно правителство,което обяви, че няма да се подаде на шантаж. Срещу нас, ако седнат отговорни предприемачи, отговорната част от бизнеса, ще се съберем и ще обсъдим с радост въпросите. С хора, които не искат да преговаряме и просто не знаят какво искат да направят, няма да нужда да преговаряме. По-голямата част от превозвачите ще продължат отговорно да си изпълняват ангажиментите към народа”. Това заяви пред журналисти министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.
По думите му правителството обсъжда различни варианти, за да има добри условия в ненормално икономическа ситуация.
„За 5 месеца правителството е изхарчило 4 милиарда и половина лева, които представляват 3% от националния ни бюджет. Целта е да поемем тези разлики в цените на енергията. Финансовият министър много сериозно обсъжда антиинфлационен пакет от мерки. Част от нещата бяха анонсирани в съобщението на Министерството на финансите. Трябва да осигурим защита за най-слабите. Тоест, очакваме пакет от Министерството на финансите, който ще бъде разгледан от правителството”, уточни министър Събев.
Министърът увери, че активно работи по това Русе да има летище.
„В тази връзка заделихме парите, които вече са по сметките на общината. Само, че за да започнат да се ползват, трябва да има нотификация от ЕК. За да се случи това някой трябва да седне и да попълни формуляри и да ги изпрати до комисията. От декември е извършен превода, но формулярите не са изпратени. Обсъждаме с кмета на общината възможности как да ускорим процеса. Друг е въпросът доколко и как ще трябва да се управлява това летище. Държавна компания не би могла да управлява така добре. Бъдещето му е концесиониране – да го дадем в ръцете на някой опитен оператор на летища. Имахме скоро среща и с външни оператори”, допълни той.
Коментари