Силна миризма на нефтопродукти се носи около заседналия кораб "Вера Су". Сигналът за наличието на петно в близост до кораба "Вера Су" е подаден от "Гранична полиция" още вчера, а на място екип на екоминистерството е направил оглед.
От транспортното министерство заявиха за БНТ, че има две версии за изтичането на гориво. Едната версия е, че то идва от отдушниците на машинното отделение, което от няколко дни е под вода. Втората версия, по която се работи, е че горивото всъщност е на спасителната лодка на "Вера Су". Тя е била привързана към кораба, но понеже днес вълнението там е изключително силно, най-високото от началото на кризата с кораба, лодката се е откъснала и се е разбила в скалите.
Заради лошото време там корабът се е наклонил и е потънал с още 50-60 см. На място при огледа на екипи на Басейнова дирекция са взети проби от водата в района на кораба. Установено е, че азотният тор три пъти надвишава измерваните досега стойности, което също е изключително тревожно и означава, че продължава да изтича товарът на кораба.
Няма опасност от замърсяване на района около кораба "Вера Су". 20 сантиметровото мазно петно, установено снощи вече се е разнесло. Това съобщи на брифинг капитан Валентин Енчев - директор на Морската администрация, предаде Радио Варна.
Той коментира и необяснимото, според него, разпореждане на Басейновата дирекция за Черноморския регион във Варна. А именно - информацията за резултатите от пробите от морската вода в района не се предоставят на Морската администрация. Посочената причина е липса на законова основателност, което по думите на Валентин Енчев не отговаря на истината:
Метеорологичните условия в района на Яйлата от вчера рязко са се влошили и това не позволява да бъде задействан плана на Морската администрация за кораба, каза още капитан Енчев. Той увери, че има план и се изчаква по-добро време, но ще са необходими поне 4-5 дни.
Междувременно статутът на кораба все още не е ясен и казусът се заплита. Има противоречиви информации от застрахователите, обясни Валентин Енчев.
Коментари