IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Морски бизнес
09:28 | 21 юли 2014
Обновен: 05:02 | 22 ноември 2024

Новият ни ферибот осигурен с товари за няколко години

Новият ни ферибот осигурен с товари за няколко години

По материала работи: Юлиян Атанасов
Новият ни ферибот осигурен с товари за няколко години


Очаква се сериозно оживление на всички руски черноморски пристанища, откъдето ще се насочат и автомобилните превози със специализирани ро- ро кораби, твърди Георги Минчев, зам.-председател на НСБС.
Новият ни фериботен кораб „Варна” е осигурен с достатъчно товари- цистерни с пропан-бутан за 2-3 години напред. Това съобщи за в. „Черно море” Георги Минчев, зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори (НСБС), зам.-председател на Българо-руската търговско-промишлена палата и съпредседател на смесената комисия по въпросите на транспорта и комуникациите на Българо-руския бизнес форум. По неговите думи фериботната линия Варна- Кавказ се развива динамично. Той очаква през близките няколко години да има сериозно оживление и на останалите руски черноморски пристанища, откъдето ще се насочат и автомобилните превози с ро-ро кораби към Варна и Бургас. Все повече стават гражданите на Руската федерация, които желаят да пристигат с личните си автомобили по черноморското ни крайбрежие, коментира Георги Минчев. Това се отнася за всичките над 40 000 руснаци, закупили имоти в морските ни курорти. Към тях се прибавя и растящият брой на туристите, които също искат да бъдат със своите коли по време на почивката си у нас.
Специално на порт Кавказ предстои изграждането на ново мостово съоръжение, което ще облекчи обслужването на фериботните кораби, заяви Георги Минчев. На сегашния мост трудно става предвижването на товарните автомобили, а през зимните месеци това е почти невъзможно. При това положение повечето автомобилни превозвачи се въздържат да използват фериботната линия Варна- Кавказ, още повече капацитетът й в момента е запълнен от вагоните цистерни с пропан-бутан. Според зам.-председателя на Националното сдружение на българските спедитори взривопасният характер на този товар е другата причина, заради която няма сериозен интерес за комбиниране и с превоз на тирове. Той е категоричен, че не бива да се подценяват гъвкавите възможности, които предлага нашият ферибот „Варна” със специализирана си платформа за автомобилни превози. Очакванията са все повече автомобилни превозвачи да използват неговите услуги особено сега, когато заради кризата в Украйна са принудени да заобикалят чак през Беларус, което рязко оскъпява пътя им. Сметката показва, че с фериботния кораб „Варна” излиза с 10-15% по- евтино, като разстоянието се взема само за 35-40 часа, докогато по суша продължава няколко денонощия, допълни Иван Вълчев, началник на „Фериботно плаване” към БМФ.

Стефан Денков

Коментари

Новини Варна