IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Политика
17:49 | 20 януари 2015
Обновен: 07:05 | 18 април 2025

5,5 млн. лв. за реклама на туризма ни

Това заяви министър Николина Ангелкова

По материала работи: Борис Проданов
5,5 млн. лв. за реклама на туризма ни

Бюджетът на Национална програмата за реклама за 2015 г. е около 5, 5 млн. лв. от държавния бюджет. Това заяви на брифинг след заседание на Съвета по туризъм министърът на туризма Николина Ангелкова, предаде репортер на БГНЕС.


От тази сума за анализ на профила на туристите от целеви пазари, разходи за специализирани продукти, оценка на конкурентоспособност са предвидени 150 000 лв.; за публични и медийни събития, както и активности, свързани с връзките с обществеността, ПР акции, специални събития и други събития ще се дадат 310 000 лв.; за участие в туристически изложения, национални щандове - 1, 750 млн. лв.; за информационни щандове в чужбина - 1, 850 млн. лв.; участие в национални туристически форуми - 160 000 лв.; медийна реклама и реклама на нови пазари в чужбина - 350 000 лв.; поддръжка и развитие на официалния туристически уеб портал, маркетинг, мобилни апликации, актуализиране на съдържанието за единен регистър на атракции - 610 000 лв.; семинари и акции за насърчаване на продажби - 160 000 лв.; изработка и разпространение на тематични рекламни материали, филми, сувенири - 270 000 лв. Засега това е работен бюджет за реклама.


Обединихме се, че културно-историческите маршрути трябва да бъдат водещи при рекламирането на страната ни. Заедно с Министерство на културата ще се изчисти съдържанието на тези маршрути. Те ще бъдат публикувани до една седмица на сайта на министерството и ще се рекламират на всяка една туристическа борса, в която ще участваме, поясни Ангелкова. На Съвета са се обединили още около това целево да се продължи рекламата за летния и зимния туризъм, но да се прави разлика между тях. Зимният туризъм привлича много по-висок клас туристи, заради ски туризма, докато морският е фокусиран върху масовия тип туристи, които са на средна възраст между 25 и 40 години и 55 плюс. Обсъждани бяха целевите пазари, които са всичките ни съседни ни държави, както и Германия, Великобритания, Скандинавия, Русия, Украйна, Франция, Испания, Полша, съобщи Ангелкова. Обсъдени са били съвместни продукти за далечни пазари, които са Китай, Индия, Индонезия и Япония. Подписано е било и споразумение с Министерство на културата, което разрешава ползване на 12-те културни центрове за реклама на България.


На Съвета е била представена и концепция за туристическо райониране, която се разработва повече от 50 години в различни формати. Тя предвижда създаването на 9 туристически района. Към момента те са с географски названия и предстои да бъдат избрани и маркетингови такива. Районите са - Дунав, София, Стара планина, Рила-Пирин, Долината на розите, Родопи, Тракия, Северно (вкл. и Варна) и Южно Черноморие.

 

Предстои да се създадат организации за управление на туристическите райони, които по Закона на туризма са доброволни организации, които се създават от минимум 4 общини от един район и 2 туристически сдружения. Надявам се до края на месеца да подпиша Заповедта за създаването на туристическите райони и те да започнат да функционират. Целта им е регионален маркетинг и по-тясна връзка между държавата и общините, заяви министърът на туризма. Тя съобщи, че тези райони могат да бъдат и бенефициенти по европейските програми. Ще стартираме промени в Закона за туризма с цел изясняване на статута на националните курорти, детските пътувания, както и създаване на Фонд туристическа инфраструктура и атракции, добави Ангелкова.


Министърът отново заяви, че са констатирани тревожни тенденции, че лято на 2015 г. ще бъде трудно и се очаква спад на руски и украински туристи. Поради тази причини тя е стартирала срещи с всички големи туроператори, които имат чартърни програми така, че да стане ясно какво очакват те от министерството. Ще се фокусираме и върху всички други пазари, които биха могли да компенсират загубата от руски и украински туристи, а именно Полша, Великобритания и всички съседни ни страни. Облекчаване на визовия режим за Русия, също е част от мерките.

 

Пазарът от Русия и Украйна са ни важни и ще направим всичко възможно така, че да намалим спада от туристи, поясни Ангелкова. Тя съобщи, че по данни на НСИ и БНБ през януари-ноември 2014 г. България е посетена от над 6 млн. чуждестранни граждани, които не са преминали транзитно. Целта на министъра е за 2015 г. тези туристи да бъдат поне с 2% повече.


Относно логото на България ни Ангелкова каза, че Министерството на туризма няма да дава пари за лого.
Както преди време стана ясно от 1 януари 2016 г. плажовете ще преминат към Министерство на туризма. Към стопанисване на някои плажове има заявен интерес от общините, когато изтекат концесионните им договори. Целта ще бъде да сме максимално конкурентни на страните ни и да не се плащат толкова много пари за сянка, каза Ангелкова.

 

Коментари

Новини Варна