Шофьорски курсове, обявени на промоционални цени, произвеждат убийци на пътя. Вместо задължителните по закон 31 часа, които ще получат като обучение срещу 500 лева, те шофират най-много 10 часа. По този начин школата спестява пари, а младите шофьори получават книжки без да са достатъчно подготвени."Тази нелоялна търговска практика е от години. С помощта на нелоялната ѝ реклама се създават предпоставки не само за некачествено обучение, но и за корупция. Един човек, който не е обучен добре и многократно е бил късан на изпити, започва да търси начини да се сдобие с така желаното от него свидетелство за управление на МПС", посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Съюза по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
По думите му проблемът обаче не може да бъде разрешен, защото компетентните институции затварят очите си."Шофьорските курсове не могат да сеят смърт на пътя. След като човек приключи обучението си той не добива право да управлява MПС. Това се случва едва след като положи съответния изпит пред лице от ДАИ", подчерта от своя страна председателят на "Менса-България" Христо Радков в студиото на "България сутрин".Според него проблемът идва от това, че е възможно курсистът да не е подготвен и да му се наложи няколко пъти да се яви на изпит.
"Друг е въпросът, че ниските заплати, които получават изпитващите от ДАИ, са предпоставка за корупционни практики. Месечното им възнаграждение е около 600 лева. Нормално е, когато заплатата им е по-ниска от средната за страната, да се опитват по някакъв начин да си добавят материални блага", допълни още Христо Радков.Само на Коледа при тежка катастрофа край Враца загинаха петима души, а други двама бяха тежко ранени. Ден преди това трима младежи от Харманли също намериха смъртта си заради каране с близо 220 км/ч в населено място.И двете основни причини за тежките инциденти са несъобразената скорост и недостатъчно добрата подготовка на водачите.
dnes.bg
Четете още: Борисов: Ще има ски влек и на Витоша
Коментари