В България липсва помощ от държавата по отношение на обновяване на парка от автомобили с електромобили. В българските държавни и общински органи битува изкривена представа за социална справедливост. С данъчната политика създаваме условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили. Това коментира журналистът Иля Селиктар в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.Той напомни, че освен паркиране в синя зона и няколко зарядни устройства, все още липсва инфраструктура за зареждане на устройствата.
Селиктар смята, че в държавния бюджет трябва да има перо за внедряване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии във въздуха. Той напомни, че в ЕС има програми за обратно изкупуване на автомобили при покупката на нова кола, при които има финансови изгоди за стимулиране на хората.„Електромобилите са много скъпи, но в България се забелязва тенденция с внасянето на електромобили втора ръка, посочи журналистът.– Плюсът на електромобилите втора ръка е изравнената цена с втора ръка класически автомобили. Минусът е, че старите собствениици се освобождават от тях заради известни страхове по отношение на живота на акумулатора.”
По думите му най-големият разход, свързан с електромобила, е “замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил. евро“.Журналистът се надява поне Столична община да вземе мерки за облекчаване на експлоатацията на електромобилите за техните собственици.„Доколко финансово имат възможност държавата и общините да направят програма за подкрепа на внедряването на електроавтомобилите“, риторично попита той.Иля Селиктар съобщи, че все още над 97% от автомобилите в света са с двигатели с вътрешно горене.
„Има натиск от страна на политиците и екоорганизациите към намаляване на тяхното участие в транспортта и особено на дизелите особено след скандала „Дизелгейт“, каза той и информира, че големите производители на дизелови двигатели ще плащат сериозни глоби, както и разходите по връщането на пет милиона автомобили в Германия. Селиктар обяви, че някои от вносителите на германски коли в България вече пишат писма до собствениците да проверяват по „винт номера“ в специални списъци дали автомобилите им подлежат на ремонт.
Той напомни за идеята на Еврокомисията да се въведе изискване да има квоти за електомобили за самите автопроизводители. Селиктар обясни, че такава мярка в Китай вече работи и там се търгуват такива квоти.Той е убеден, че промяната на замяна на автомобили с двигетели с вътрешно горене с електромобили ще дойде и в България.„Забраната вече е анонсирана в Германия и Франция, а в Норвегия улесненията за електромобилите засягат различни облаги, свързани с липсата на данъци, улеснено движение по буслентата, безплатно превозване на фериботите“, посочи той и препоръча политическа воля на българските управляващи за промяна на ситуацията.
investor.bg
Четете още: Градушки и гръмотевични бури, жълт код за 4 области
Коментари