IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 18°
Икономика
16:40 | 14 август 2016
Обновен: 20:02 | 6 септември 2024

Откриха "Гише на пътника" на летище Варна

Инициативата е част от мащабна кампания на различни горещи транспортни точки

По материала работи: Златина Добрева
Откриха "Гише на пътника" на летище Варна

Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), откри днес , „Гише на пътника” на летище Варна.


Инициативата е част от мащабна кампания на различни горещи транспортни точки, а целта е пътниците да се запознаят с най-важните си права преди да се качат в самолета, обясни Арабаджиев.


Еднодневният информационния щанд на летище Варна е организиран от Европейския потребителски център България, който функционира под ръководството на КЗП.


 „Гише на пътника” се организира периодично на Терминал 1 и Терминал 2 на летище София, както и на Централната автогара в столицата.


Следващата спирка е в Бургас, съобщиха от Европейския потребителски център. Там експертите ще бъдат на Централна автогара Юг (21 август) и на летището (22 август).


На място хората получават съвети какво да правят, ако полетът им закъснее или имат други проблеми с пътуването си.


Жалбите и запитванията в Европейския потребителски център (ЕПЦ) показват намаление на проблемите, свързани с полетите, и увеличение на случаите със забавени, повредени или загубени багажи, съобщи Игнат Арсенов, който е негов директор.


От началото на май инспекторите от регионална дирекция Варна на Комисията за защита на потребителите са направили над 1000 инспекции на туристически обекти, като са съставени над 40 акта, съобщи още Константин Арабаджиев.


Сред установените нарушения са липси на менюта на български език в заведения, както и липси на ценоразписи с цените на нощувките и допълнителните услуги в хотели. Констатирани са и случаи, при които табелите за категорията на даден обект не са били на видно място в туристическите обекти.


По думите на Арабаджиев сред нелоялните търговски практики в туризма за цялата страна, установени от страна на КЗП, са още различия между звездите, с които се рекламират дадени хотели (или къщи за гости) и действителната ситуация, а в заведения пък са посочвани цени за брой или грамаж, по-малки от реалното.


Константин Арабаджиев отбеляза още, че броят на нарушенията, които установяват инспекторите на КЗП, е намалял с 10% през последната година.


В днешното събитие се включи и директорът на регионалната  дирекция на КЗП във Варна Илиян Станоев.

 

 

Коментари

Новини Варна