IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Икономика
10:44 | 7 април 2016
Обновен: 08:02 | 6 септември 2024

Поляци, англичани и германци се връщат у нас на море

Спад на туристопотока има обаче от скандинавските страни

По материала работи: Юлиян Атанасов
Поляци, англичани и германци се връщат у нас на море

„Отчитаме голям ръст на ранните записвания за Черноморието спрямо 2015 година. Най-интересна е ситуацията на полския пазар, където нарастването на предварителните записвания е между 19 и 22%. Очаква се и ръст между 16-18% на туристи от Израел.” Това съобщи Иван Иванов, председател на Бургаската регионална туристическа камара, цитиран от „Фокус”. Интересни тенденции се очертават и на германския пазар - ранните записвания се движат с между 8-10% повече. По отношение на английския пазар предварителните записвания са за ръст между 12-15%. коментира Иванов.Освен това 120 000 руски туристи повече ще дойдат на море у нас това лято, като очакваното увеличение е между 20-25% .

 

Спад на туристопотока има обаче от скандинавските страни Финландия, Швеция, Норвегия. През последните 5-6 години той е от 17-18% до 26-28%.Според Иванов основният проблем на българския туризъм са кадрите. Не е решен въпросът със задължителните стажове, както е в други държави със силно развит туризъм, посочи той. През 2016 година браншът отново ще понесе трудности по отношение на кадрите и тяхната квалификация - професионална и езикова, очаква експертът.

 

Заради това Бургаската туристическа камара и нейните членове настояват за този въпрос да търсим помощ от вузове в Русия, Молдова, Беларус и Украйна, както и от Узбекистан и Казахстан. „Там изискванията са много по-високи от тези в нашите - както висши учебни заведения, така и колежи, тъй като езиковата им професионална квалификация е минимум с два или три езика и имат задължителен студентски стаж”, аргументира се Иванов.

 

Основен проблем е качеството на продукта отчитат от туристическата камара. Министерството на туризма реши да има контролен орган, но се изостава със създаването му. Такива звена трябва да има в областите Добрич, Варна, Бургас и Благоевград. Ако не нарасне контролът и последващите санкции по Закона на туризма, за качеството на продукта на всички нива, естествено, ще имаме проблеми, коментира още Иван Иванов. Ахилесова пета на българския туризъм според експертите е и рекламата. Макар че тръгна с по-бърза скорост, все още малко се прави по отношение на рекламата на туристическия ни продукт. Особено внимание заслужават страни като Казахстан и Узбекистан, изпускаме и Иран, препоръчват от туристическата камара.

Коментари

Новини Варна