Варна 16°
fallback
Икономика
13:33 | 26 февруари 2016
Обновен: 03:53 | 20 септември 2024

До две седмици тръгва търгът за концесия на Летище София

Съдбата на БДЖ също зависи от концесията на летището...

По материала работи: Деян Михайлов

След седмица или две ще стартира концесионната процедура за Летище София. Това коментира в интервю за "Стандарт" министърът на транспорта Ивайло Московски.

Всички анализи за концесионната процедура са готови и се намират при областния управител на София, който актува имотите публична държавна собственост. Надявам се това да приключи до 1-2 седмици, веднага след което пускаме процедурата, казва министърът, който смята че това може да стане до средата на март.

Процедурата ще бъде състезание между оферти, като търгът вероятно ще започне от 550 млн. лева и ще спечели този оператор, който даде най-много.

Запитан защо трябваше да бъде спряна процедурата за почистване на летището, след като за нея имаше издадено положително съдебно решение, Московски казва, че договорът за почистването е за 5 г. и затова въпросът е оставен да бъде решен от бъдещия концесионер.

"А иначе заповедта на премиера Бойко Борисов от сряда - инспекторатите на всички министерства да направят проверка на всички процедури по Закона за обществените поръчки, ще бъде изпълнена", коментира министърът. 

Запитан дали бъдещият концесионер на летището ще бъде избран до края на годината, той отговаря: "Ще спазваме стриктно сроковете, заложени в Закона за концесиите".

Тъй като сумата, която се очаква от бъдещия концесионер, е заложена в Бюджет 2016, а от нея зависи и бъдещето на БДЖ, Московски коментира: "Да, така е, всичко е обвързано. Най-важният за решаване проблем в системата на транспорта е удовлетворяването на кредиторите на БДЖ. Затова и тръгнахме към концесиониране на Летище София, и то със специфичното условие концесионните такси за 35-годишния срок да бъдат платени още в началото, за да погасим задълженията на БДЖ".

Кредиторите на БДЖ били склонни, според Московски, да изчакат процедурата за концесия.

"Дори и да получим парите от бъдещия концесионер, ако нямаме нотификация за държавна помощ от Брюксел, не можем да ги предоставим на БДЖ, за да си изплати дълговете към кредиторите. Процедурата по нотификацията е в напреднала фаза и вече имаме позитивни сигнали от Брюксел, че тя ще бъде одобрена. Второто нещо, което задължително трябва да се случи, е по най-бързия начин да бъде въведена тол-система в пътната инфраструктура, тъй като именно там е най-големият финансов дисбаланс", допълва министърът.

Още информация по темата прочетете в Investor.bg

Автор на статията:
Деян Михайлов
0 коментара
fallback
fallback