IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Икономика
11:53 | 18 декември 2015
Обновен: 16:48 | 27 октомври 2024

За какво да внимаваме в коледното пазаруване?

Възприемайте критично посланията на търговците, съветват от КЗП

По материала работи: Слав Велев
За какво да внимаваме в коледното пазаруване?

Възприемайте критично посланията на търговците при предлагането на подаръчни комплекти на промоция. Тава съветва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в навечерието на празниците и предстоящото пазаруване, цитиран от "Дарик".
 

„Може да се окаже, че ако си купите същите тези стоки поотделно от друг търговски обект, те биха излезли и по-изгодно, независимо че продавачът ги анонсира като комплект в промоция с най-ниската възможна цена", коментира той, цитиран от пресцентъра на контролния орган.
 

Eкспертите са се натъквали на случаи, в които има подвеждаща информация. Например, когато става дума за много висок процент намаление на цена, невинаги той е истински, тъй като за да бъде реален, трябва търговецът да е продавал стоката на старата цена поне месец. Срещали са и случаи, в които цената се завишава буквално няколко дни преди да е направена промоцията, обяснява Маргаритов.
 

Това, което се случва по време на промоции през цялата година, е, че се разпространяват в много големи тиражи рекламни брошури на търговски вериги, в които има анонс за много изгодни стоки с голям процент намаление. При проверки на комисията обаче експертите са установили, че част от тези стоки или изобщо не са били зареждани в съответните магазини или са били налични в съвсем ограничени количества. Подобни нелоялни практики се санкционират, казва ръководителят на институцията.
 

Той напомня, че когато потребителите се възползват от различни намаления, имат същите права, както и когато стоката се продава на редовна цена. Търговците не могат да откажат рекламация например, в случай че стоката е дефектна. Подобни оплаквания са постъпвали в КЗП.
 

Комисията ще продължи проверките в търговски обекти за това реални ли са намаленията и промоциите и ще инспектира дейността на туроператорите и турагентите, за да няма огорчени потребители при пътуванията.
 

Комисията ще има дежурни екипи по празниците, които да реагират на постъпващите сигнали. За първи път ще разкрие приемни в големите зимни курорти. „Миналата събота започна работа приемната в центъра на Банско. Ще имаме и в другите два зимни курорта Боровец и Пампорово, както и временен офис в Чепеларе, който ще бъде отрит през януари. Навсякъде разчитаме на местни хора, които се наемат сезонно. Има и изисквания към тях, като например знанието на чужд език, за да можем да съдействаме на чуждестранни туристи, както и да им дадем консултация", добавя Маргаритов.

Коментари

Новини Варна