Някои от най-популярните марки бира може да поевтинеят след обединението на двете най-големи световни компании в бранша, прогнозира пред БНР финансовият анализатор Филип Горхам, който изследва потребителското търсене.
Преди няколко седмици, компаниите "Анхойзер-Буш" и "САБМилер" (Anheuser-Busch InBev и SABMiller) обявиха сливането си. Така някои от най-известните и консумирани световни марки бира ще бъдат обединени под шапката на една компания.
След приключването на сделката, което се очаква да стане след около година, обединената компания ще държи около 30% от пазара на бира в света.
"Потенциално фактът, че много марки се държат от един и същи производител на бира, може да доведе до неговото решение да увеличи цените. Все пак не мисля, че това ще се случи", коментира Горхам.
Той уточни, че тази компания ще бъде следена зорко от антимонополните органи във всички страни.
"Ето защо голямо увеличение в цените не може да се очаква. Освен това на бирения пазар има голяма конкуренция с локалните марки, а това изисква и конкурентни цени", прогнозира експертът.
Според него трябва да се очаква намаляване на цените на бирата от тази голяма компания, защото колкото по-големи количества материали се поръчват, толкова по-ниска е цената им. Това означава, че техните разходи за производство на бира ще намалеят, допълни Горхам.
Коментари