Противно на всички очаквания Google не закрива своята социална мрежа Google+, а се осмелява на рестарт. Във вторник компанията представи редизайн на своето мобилно приложение.
Основното направление на платформата сега ще са т. нар. Communities и представените преди половин година Collections – две функции, които очевидно се приемат добре от абонатите.
Чрез бавното отстраняване на Hangouts, пълното премахване на Google Photos и постепенно все повече и повече орязваните връзки към YouTube Google вече силно „детоксикира“ мрежата и се концентрира върху същественото. Точно тази цел представи и Брадли Хоровиц, мениджърът, който е отговорен за разработването на мрежата. Още преди няколко дни имаше първоначални намеци за нова версия на Google+, а сега тя бе официално обявенa, предава Techcrunch.com.
Google многократно повтаряше, че Google+ никога не е била замисляна като социална мрежа а ла Facebook, макар че трябваше да признае, че за известно време е трябвало да се конкурира с мрежата на Марк Зукърбърг по отношение на функциите.
В новата версия сега се разчита на аспекта на общността. Тя има за цел да привлече в фокуса си тематичните колекции със съдържание, които са на преден план предимно в Collections и Communitys, като по този начин създаде истинска Мекка по определени теми.
Collections и Communitys се използват от все повече хора, които се присъединяват към различни онлайн общества или пък споделят и разглеждат интересно съдържание чрез Collections. Затова двете функции стават ключови за Google+ с идеята да се откриват нови неща по-лесно.
Докато "старата Google+" от самото начало бе силно фокусирана върху кръговете и по този начин човек можеше да намери и да следва интересни потребители и потребителски групи, сега има различния подход и поставя на преден план по-специално темите и областите на интереси.
Това е особено очевидно поради факта, че в новото меню именно колекциите са първата точка, последвани от общностите. На трето място следва собственият профил, който вече се превръща в меню About me. Едва след това в първия раздел идват хората и контактите. Въпреки че кръговете са все още там, сега са много добре скрити и не са сериозен ключов елемент.
Макар че Google твърди, че е променила изначало и стрийминга, трудно може на пръв поглед да се видят сериозни промени, освен оптичните. Отделните постинги отново са разделени на две колони, под тях има три бутона за реакция (+1, споделяне и коментиране, а под тях са изброени коментарите. Основният външен вид е останал непроменен.
Промяна има във функцията за търсене, която може да бъде изведена и с прост клик в полето за търсене и предоставя различни предложения на потребителя. Директно на първо място се изреждат Collections, които пасват на потребителския профил. След това се изреждат и т. нар. Communitys, които потребителят би могъл да следва, следвани от интересни лица. Едва след това се предлагат „чистите“ постинги, което отново подчертава новите приоритети във вселената на Google+.
Дизайнът на социалната мрежа е леко променен с идеята да е по-удобен за мобилни устройства. Обновеният Google+ ще се активира поетапно за потребителите, но те ще трябва изрично да посочат, че искат да я използват.
Коментари