Малък е броят на бензиностанциите, които ни мамят с количеството заредено гориво на колонките. Това обаче не трябва да е успокояващо. Подобни проверки няма да имат кампаниен характер и ще се правят постоянно на месечна база", заяви в сутрешния блок на Нова телевизия вицепремиерът Томислав Дончев.
''Очевидно е, че ако се поддържат високи нива на надценка на горивото, има дефект на пазара. Какъв точно и кого засяга, разчитам да се произнесе КЗК'', коментира той. Дончев посочи, че 40% от горивата на пазара са внос и според него в повечето случаи цените са много разумни. Той обаче подчерта, че КЗК трябва да се произнесе по въпроса.
''Тук КЗК трябва да си свърши работата. Тя няма да се произнесе едносрично има или няма картел на пазара, а ще обследва изключително внимателно отношенията между дружествата на пазара. Ако има белези за образуван картел, КЗК има право да налага глоби'', уточни вицепремиерът.
По думите му в България финалната цена на горивото не е сред най-високите в Европа, макар че при ниската ставка на ДДС и акциза цената у нас трябва да бъде от най-ниските. Дончев освен това заяви, че цените на бензина и дизела вече вървят надолу.
Вицепремиерът коментира и проблема с бежанците и изрази мнение, че Европа не е била подготвена за кризата. Той коментира и предстоящата реч на председателя на Европейската комисия Жан Клод Юнкер, който трябва да обяви коя държава-членка на ЕС колко имигранти ще приеме.
''Все още нямаме нищо поискано, тъй като чакаме председателят на Европейската комисия Жан Клод Юнкер да представи цифрите. Има предварителни числа, но дали те са верни предстои да разберем. Ако трябва да бъдем точни проблемът с бежанците не е само в бройките и в квотите, проблемите са много повече'', обясни Томислав Дончев.
Той подчерта, че говорим не само за бежанци, но и за икономически мигранти и държавите от Европа им държат убежище, но само докато свършат конфликтите в техните райони и добави, че не може да се говори за постоянното заселване на тези хора.
Томислав Дончев коментира и вчерашния отказ от страна на България да осигури въздушен коридор за Русия. Според него въпросът не бива да се политизира, а става въпрос за чисто техническа процедура, но той отказа по-нататъшен коментар по темата.