IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Икономика
18:44 | 2 юни 2014
Обновен: 07:38 | 15 ноември 2024

Марин Нешков: Ниското търсене в туризма сваля драстично цените

Марин Нешков: Ниското търсене в туризма сваля драстично цените

По материала работи: Златина Добрева
Марин Нешков: Ниското търсене в туризма сваля драстично цените

През последните години броят на хотелите и леглата, които предлагат, нарасна драстично. Това обаче не съответства на търсенето, което е много по-малко, каза пред вестник „Черно море“ преподавателят по туризъм и експерт в областта проф. Марин Нешков.
Според него всичко това води до ожесточена конкуренция, която ражда и драстичните намаления в цените на услугите. Марин Нешков бе помолен да коментира какво всъщност печелят собствениците на хотели и ресторанти с офертите за евтини ваучери, които пускат в сайтовете за групово пазаруване.
Цените на някои от предлаганите туристически услуги са с поне 50 - 60% по-ниски от нормалното, показа проверка на „Черно море“. Така например скъп СПА хотел предлага с ваучер за намаление две нощувки на цена от 160 лева с почти олинклузив условия, при положение, че същата услуга на сайта на хотела е обявена за 320 лева.
В предпочитано заведение край морето пък, където обикновено един куверт за посещение струва 20 лева, в сайт за групово пазаруване може да се купи за едва 7 лева.
Не е изключено при големите намаления с ваучери да се търси и рекламен ефект, каза още проф. Марин Нешков. Собственикът привлича клиентите с ниските цени на дадена услуга, а после се очаква гостите да ползват друго на нормални цени, добави експертът.
Според него други от собствениците разчитат на многото посещения, които биха предизвикали ниските цени. Повечето гости генерират и по-голям оборот за собственика.
Деян Михайлов

Коментари

Новини Варна