IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Икономика
11:44 | 3 януари 2015
Обновен: 23:44 | 31 август 2024

Авиобазата в Балчик не е рентабилно гражданско летище

Най-големият проблем е намирането на инвеститор, обясни кметът Николай Ангелов

По материала работи: Борис Проданов
Авиобазата в Балчик не е рентабилно гражданско летище

Авиобазата в Балчик няма шансове да стане рентабилно гражданско летище. Най-големият проблем е намирането на инвеститор, каза кметът на Балчик Николай Ангелов пред БНР.


„Все още военното летище е в активите на летище София - половината, тъй като част от сградите останаха към Министерството на отбраната и няма никакво движение. С изключение на това, че имаме вече мобилни митнически екипи, така че малки самолети могат да бъдат посрещани и обработвани на летище Балчик. Говоря за малки частни самолети с до 19 места”, обясни той.


Според Николай Ангелов летището в Балчик не може да стане гражданско и заради близостта на други две големи летища - във Варна и Констанца.
През 2011 г. правителството реши неактивното военно летище в Балчик да стане гражданско. Тогава министрите заявиха, че промяната в предназначението на аеропорта ще подобри авиоуслугите по българското Черноморие, особено през активния туристически сезон.


Впоследствие бе създадено и държавно дружество „Летище Балчик”, а малко по-късно правителството възложи на „Летище София” експлоатацията, управлението и поддържането на летищен комплекс „Балчик".


Летището обяви, че започва да приема граждански полети през 2012 г.
Авиобазата е разположена на 800 м източно от кв. „Левски” на Балчик върху площ от 4600 дка. Пистата за излитане и кацане е с размери 2500 м на 60 м, като има възможност за удължаване в северна посока до 3500 м.


investor.bg

Коментари

Новини Варна