IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
13:18 | 26 юли 2018
Обновен: 20:29 | 21 ноември 2024

Намаляват звездите на хотели по Черноморието заради нарушения

Проверки по сигнали прави министърът на туризма Николина Ангелкова

По материала работи: Пламен Янков
Намаляват звездите на хотели по Черноморието заради нарушения

Снимка ПЛАМЕН ГУТИНОВ, архив

 

 

Хотели по Черноморието ще бъдат прекатегоризирани поради това, че услугите, които предлагат не съответстват на изискванията за броя звезди, който притежават. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова, която провери сигнал за нарушения в обект за настаняване в курорта Златни пясъци.

 

Тя подчерта, че хотелът ще бъде прекатегоризиран и вече няма да е с 4 звезди, а с две или три. Причината е, че в него липсват работещи три заведения, оборудвана и действаща фитнес зала, няма дори сифони в баните на хотелските стаи, показа проверката. В обекта не е подсигурен достъпът на хора със затруднено придвижване, няма и пиколо, а това също са част от изискванията за 4 звезди. Оказа се, че категоризацията на хотела е направена през 2011 г. и вече изтича. По думите на министър Ангелкова не е изключено тогава той да е отговарял на изискванията, тъй като има необходимите помещения, но те не функционират. „Оправдания, че няма достатъчно персонал нас не ни интересуват, тъй като, за да отговаря на категоризацията, е нужно да се поддържат работещи всички задължителни услуги“, подчерта Николина Ангелкова. Тя допълни, че проверките с нейно участие ще продължат до края на седмицата. Мобилни екипи на министерството осигуряват засилен контрол по Черноморието, като работят паралелно по северното и южното крайбрежие. Нарушения, сходни като тези на хотела в Златни пясъци, са установени и при друг обект в Кранево, отново 4 звезди. Глобите, които се налагат за всяко установено несъответствие с изискванията, са между 1000 и 3000 лв. в зависимост от неговата тежест. Инспекциите се осъществяват съвместно с Комисията за защита на потребителите.

 

Общо пет са обектите по цялото Черноморие, при които се е наложила прекатегоризация от началото на сезона. Ако клиент установи нередности в предлаганата услуга в обектите за настаняване, трябва да подаде сигнал на горещия телефон на министерството на туризма или да изпрати писмена жалба до него или до КЗП. За да се реагира оперативно на всеки сигнал, се предвижда да се създаде туристически инспекторат. Негова задача ще е също административният контрол след първоначалната категоризация на всеки обект. Регионални звена ще има във всички областни центрове, в които има национални курорти - Варна, в Добрич, в Бургас, в Благоевград, в Смолян и в София.

 

ПОЛИНА ПЕТРОВА

Коментари

Новини Варна