Магистралите към Черно и Егейско море ще бъдат затваряни или временно стеснявани заради ремонти през годината, съобщиха за „Телеграф“ от пътната агенция, предаде "Монитор".
Поне до летния сезон ще продължи ремонтът на 40-те километра „вълнист“ асфалт в участъка от магистрала „Тракия“ между Белозем и Стара Загора. Ремонтът е част от започналата още миналата година работа по общо 52 км от трасето, което бе открито през 2007 г. и по което от две години насам заради неравности бе въведено ограничение на скоростта от 90 км/ч. Готови са вече 12 км между Оризово и Белозем.
Пролет
Заради сравнително топлото време ремонтът по останалата част е вече започнал, като се работи по двете платна на магистралата едновременно в участъка от възела с магистрала „Марица“ до възел „Чирпан – Изток“. В момента движението по „Тракия“ в този участък е спряно, а коли и камиони преминават по второкласния път Плодовитово – Чирпан. Предвижда се заздравяване на пътната основа, изграждане на нови дренажни системи и ремонт на съществуващите, ремонт на 9 съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, студено рециклиране, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон. Според пътната агенция на обекта се работи без почивен ден, за да може ремонтът да завърши по-скоро и движението да се върне на магистралата. Идеята е в този участък работата да приключи до края на март, след което строителните машини да се изместят на следващия участък от 23 км от Чирпан до Стара Загора. Работата на него ще започне веднага след като приключи настоящия ремонт и се пусне движението по обновеното трасе.
Планове
От пътната агенция целят да приключат ремонта на участъка до Стара Загора преди започването на активния летен сезон. Засега обаче не е ясно дали това ще е възможно. Причината е, че все още се анализира дали за този участък има удобни обиколни маршрути в добро състояние, които да поемат огромния магистрален трафик. Ако такива не бъдат открити, магистралата няма да бъде затваряна, а платната ще бъдат ремонтирани поетапно, което ще отнеме повече време, в което движението ще бъде стеснено в едно платно. Според пътната агенция в момента са осигурени обходни маршрути както за пътуващите към Бургас, така и за онези, които продължават по АМ „Марица“ или идват от нея и пътуват към София или към Бургас.
Марица
Ремонти се предвиждат и на автомагистрала „Марица“, която води към Турция и курортите по турското егейско крейбрежие. Планира се обновяване на пет съоръжения в платното за София на АМ „Марица“ в района на Свиленград, където участъкът е построен преди повече от 30 години. Ще се ремонтират тротоарни блокове, ще се подмени хидроизолацията и ще се монтират нови ограничителни системи. Докато вървят тези дейности, трафикът ще преминава двупосочно в платното за ГКПП „Капитан Андреево“.
Тунел
През пролетта се очаква да приключи и проточилият се ремонт в тръбата за София на тунел „Витиня“, заради който всеки петък и неделя около тунела се образуват огромни колони. В момента се работи по осветителната и вентилационната система и видеонаблюдението. Както „Телеграф“ писа след ремонта си тунелът ще има три напречни тунелни връзки за аварийни ситуации. Ремонтът на тръбата започна през 2018 г., веднага след като приключи работата в тръбата за Варна и трябваше да завърши през 2019 г. В хода на работата обаче задълбочени изследвания установиха кухини между първичната облицовка и планината. Заради риск това да разхлаби целия планински масив и да се стигне до мащабни срутвания бе започнато запълване на кухините с инжектиран циментов разтвор, което удължи сроковете. Остават довършителни работи.
Околовръстни
През тази година ще бъдат обновени и над 20 км от Северната дъга на Софийския околовръстен път. Започналият миналата година ремонт продължава с участъците от Световрачене до Локорско и от Чепинци до връзката за язовира. Двата участъка ще са изцяло затворени за движение до май месец, като трафикът минава през Чепинци, Негован и Световрачене. Започна поетапен ремонт и на Околовръстния път на Пловдив от кръстовището с Пазарджишко до това с Асеновградско шосе. За изпълнение на ремонтните работи е ограничено движението на автомобилите в този участък и трафикът преминава през Пловдив.
Готвят 150 км главни трасета за ремонт догодина
През 2021 г. ще бъдат изработени проекти за основен ремонт на над 150 км първокласни пътища. Ще се осигури проектна готовност за обновяването на над 77 км от първокласния път I-4 Севлиево – Велико Търново. Ще бъде изготвен проект за частична реконструкция на над 34 км от път I-9 Обзор – Слънчев бряг, като в отделни участъци ще се проектира лента за бавнодвижещи се моторни превозни средства. Предстои рехабилитация на 2 км от път I-5 Кърджали – Маказа в урбанизираната територия на град Кърджали. Подготвят се проекти за поетапен ремонт на 40,6 км от път I-8 Белово-Пазарджик в участъка от Пазарджик до границата с област София. Предвидено е проектиране на кръгово кръстовище при пресичането с третокласния път III-8402 Варвара-Септември в района на ханче Септември.
Селски мост на ръба да се срути
Жители на село Каранци, община Полски Тръмбеш протестират срещу пътната агенция, която от две години обещава да оправи опасен мост, но до момента така и не е предприела нищо. Съоръжението е построено през далечната 1968 г., дължината му е около сто метра и то е единствената връзка на селото със света. От май 2019 г. средната част на моста е повредена и има опасност той да падне. По тази причина е забранено преминаването на камиони над 12 т, но според местните това масово се нарушава. В момента на моста има поставени знаци за ремонт. Такъв обаче не се извършва. Последните уверения от страна на АПИ са, че ремонтните дейности тук ще започнат веднага след зимния сезон.
Коментари