Варна 18°
fallback
Новина на деня
12:52 | 16 май 2014
Обновен: 09:28 | 7 октомври 2024

Папазов: Проектът за новото пристанище заобикaля "Максуда" (СНИМКИ)

Папазов: Проектът за новото пристанище заобикaля "Максуда" (СНИМКИ)

По материала работи: manager

Премиерът Пламен Орешарски огледа бъдещия интермодален терминал

Проектът за новото пристанище няма нищо общо с ромите в "Максуда" и трябва да се спре със спекулациите по тази тема. Това заяви транспортният министър Данаил Папазов, минути преди да се качи на борда на кораба „Атанас Димитров“ заедно с правителствената делегация водена от премиера Пламен Орешарски. Именно от морето първите мъже в държавата ще се запознаят нагледно с идеята за новото варненско пристанище. Папзов добави, че интермодалният терминал ще бъде разположен на юг от жп-релсите, като по този начин ще заобиколи циганската махала на Варна. За изграждането на новото пристанище няма никакви пречки и по отношение на екологична гледна точка, категоричен бе още транспортният министър. Според него избраното място за ново пристанище е най-подходящо, тъй като няма пробем със собствеността на земята.Бъдещата инфраструктура може да бъде финансирана с европейски средства, предназначени именно за изграждането на връзки между интермодалните терминали, добави Папазов.Изграждането на новото пристанище ще струва около 300 млн. лв. Срокът, в който може да бъде завършено и пуснато в експлоатация, е около 3,5 г. Стартиралото вече проектиране ще отнеме около 9 месеца. 18 месеца ще са нужни за изграждането на кейовата стена, стана ясно от думите на Папазов.

Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.Приоритетно ще се изградят допълнителни пристанищни мощности (инфраструктура и съоръжения) за основните за региона товари – контейнери, зърнени товари и някои генерални товари, в т. ч. тежки и извънгабаритни товари.Проектирането на интермодален терминал „Варна” ще се извършва на територия, включваща имоти, предоставени за управление на ДП „Пристанищна инфраструктура” и НК „Железопътна инфраструктура”.Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са: дълбочина на оперативната акватория – минимум 12.50 м.; разчетен кораб с дължина – до 250 м; две корабни места за обработка на контейнери – с общ обем не по-малко от 400 000 TEU/годишно; две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно/годишно износ; едно многофункционално корабно място с обем за около 200 хил.т/годишно; един кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и др.На територията на съществуващия стар терминал Варна – Изток (Зона 2) ще се развие нова инфраструктура, стимулираща появата и засилването на: пътническо и круизно плаване; яхтени и спортни дейности; научноизследователски и информационно-статистически дейности; културни дейности и др.Нов Пасажерски терминал ще се обособи на 7-10 кейово място при стриктното спазване на изискванията на Международния кодекс за сигурност на корабите и пристанищата (ISPS). Така ще се осъществят очакванията на гражданите и туристите на Варна за бърз и директен достъп до морето.Черно море

Автор на статията:
manager
0 коментара
fallback
fallback