Постоянната комисия по транспорт към Общинския съвет отряза предложението на част от бранша за нови по-високи цени на таксиметровите превози. Предложението направи Димчо Иванов - председател на независим транспортен синдикат "Авто - 94". Според неговите разчети минималната цена на дневен пробег трябваше да бъде 1,20 лв., а за нощен 1,30 лв. на километър при досегашни цени 79 ст. и 89 ст. Вместо това комисията гласува минималните цени за Община Варна да бъдат 75 и 85 ст. за километър. Предложението трябва да бъде гласувано на сесия на Общинския съвет.
„Нашият транспорт е лукс и без него може. За разлика от градския транспорт на нас никой не ни дава субсидии за нищо. Много хора от нашия бранш работят незаконно на цената на билета и така подбиват не само нашата услуга, но и на градския транспорт. 98% от такситата са във фалшиви ООД-та. С новите цени ще се пресече сивата икономика. Сега возим под себестойността на услугата“, мотивира искането си Димчо Иванов. „На фона на икономическата обстановка в страната и положението на хората предложените цени са високи. Много от такситата имат и помпи и без друго надуват сметките“, заяви Андрей Василев от ПП „Движение Нашият град“. От комисията възразиха, че представените от синдикат „Авто – 94“ разчети за новите цени са направени на базата на нови автомобили, а таксиметровият парк във Варна не е нов. Председателят на комисията Жельо Алексиев представи справка за минималните цени на услугата в други общини, като се оказа, че там те са по-ниски от варненските. В Добрич например минималната цена на километър дневен пробег е 0,75 лв., а за нощен 0,85 лв. В Русе цените са 0,69 лв. и 0,79 лв. В Бургас – 0,75 лв. и 0,85 лв., в Пловдив 0,65 лв. и 0,75 лв., а в Ловеч – 0,69 лв. и 0,79 лв. Марина Карапетян уточни, че комисията гласува минимални цени, а не задължителни. „Ние имаме вече гласувани максимални цени за километър дневен и нощен пробег – съответно 2 и 3 лв. Така че таксиметровите водачи имат голяма възможност сами да избират на какви цени да возят. Пазарна икономика е, никой не им фиксира задължителни цени“, обоснова се Карапетян. Юлиян Атанасов