Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".
Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години, пише AutoMedia.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
Премиерата засенчи дори Жигулата
Новият Москвич 2140 бе показан за пръв път пред публика на юбилейната експозиция във ВДНХ в Москва през 1974 - въпреки че реалното производство започна чак година по-късно. Новата кола предизвика повече интерес дори от другата премиера на изложението - ВАЗ-21011. Може би защото 21011 бе просто версия на 2101 с по-голям двигател, докато "москвичът" изглеждаше като изцяло нов модел. Но само изглеждаше...
НА СНИМКАТА: Първият демонстрационен Москвич-2140, показан на всесъюзното изложение във ВДНХ в Москва
Вижте 20 любопитни факта за Москвич-2140 в ГАЛЕРИЯТА
Коментари