Новото синтетичното дизелово гориво HVO 100 вече се продава по доста от бензиностанциите в Италия, а сега навлиза и в търговските обекти на Германия. Дизелът HVO в Германия към момента е с 15 цента по-скъп за литър от нормалното дизелово гориво, но в Италия , например, шофьорите на дизелови коли зареждат HVO по-евтино от изкопаемия дизел, защото държавата облага с по-ниски данъци климатичното гориво.
Според властите в Германия не трябва да има субсидии за еко-дизел. Но поне едно начало е поставено. Всеки, който иска значително да подобри CO2 отпечатъка на своя автомобил, вече може да го направи. Въпреки това Федералното министерство на транспорта подкрепя въвеждането на HVO, като това решение се подкрепя и от автомобилния клуб „Mobil в Германия“, предаде AutoMedia.
Шефът на клуба Михаел Хаберланд каза пред Focus.de: „За първи път шофьорите вече имат избор дали искат да продължат да зареждат с изкопаеми горива или с по щадящ климата дизел. Преди това беше възможно само чрез закупуване на електрически автомобил. Трябва да използваме всички възможности – и това включва алтернативни горива като HVO 100.“
HVO 100 е едно от най-добрите синтетични горива, които са предназначени да осигурят по-добър климатичен баланс за движение по пътищата, влаковете, корабите и въздуха. Според мнозина именно заради него трябва дори де се отмени забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене от 2035 година.
Като се има предвид разликата в цените, остава да се види дали германците сега ще се обърнат масово към новия дизел. Ако това се случи, той неминуемо ще навлезе и в Европа. Но кой може да зареди с гориво, доколко е съвместимо с двигателя и дали синтетичното гориво не само намалява CO2, но също така оказва влияние върху реални замърсители като NOx или прахови частици?
Отговор на този въпрос дава асоциацията eFuelsNow. Дали вашият дизелов автомобил или камион има официално разрешение да използва климатично гориво зависи от одобрението на производителя. Такива са налични например за много дизелови модели на Audi, BMW или Mercedes.
„Официалните одобрения могат да бъдат разпознати по надписа XTL в капачката на резервоара до стикера B7. По-старите дизелови коли обаче нямат такъв стикер“, казва Бенедикт Цимерман от eFuelsNow.
Но експертите от ADAC развенчават митовете, като заявяват, че климатизираното гориво, е тествано дългосрочно и не причини никакви проблеми и, тъй като гори по-чисто от нормалното гориво, дори води до по-добри нива на изгаряне и на замърсяване в отработените газове.
Според собствената им информация членовете на eFuelsNow имат дългогодишен опит с HVO дизел с няколко модела, включително VW Sharan, произведен през 2014 г., Audi A4 от 2017 г., Mercedes 220 d, произведен през 2019 г. и доста по-стара Alfa Romeo 159. Тези превозни средства, въпреки големия си шестцифрен пробег, се движат без никакви проблеми, въпреки липсата на одобрение от производителя, съобщава Бенедикт Цимерман. Новото гориво има и други предимства: „По-тиха работа на двигателя, по-добра теглителна сила, по-добро поведение при студен старт и повече икономия“, завършва инженерът.
Повече новини от света на автомобилите четете на AutoMedia
Коментари