Газифицираният двигател на хибриден “Аурис”/Снимка: Mobile.bg
Високите цени на бензина и дизела накараха много практични и пресметливи българи да търсят начин да намалят разходите си за гориво. Все повече нашенци стигат до наглед безумната идея да слагат газова уредба на и без това икономичните хибридни коли.
Тази практика я има от години в страни като Нидерландия и Италия, но и в България, където е популярна сред много таксиметрови шофьори.
“Бакшишите" предпочитат да използват предимно хибрида Toyta Prius, на който слагат допълнително и газова уредба, пише "24 часа".
Монтажът на газова уредба на хибрид отнема повече време и системата е малко по-скъпа - от 1500 до 2000 лева
Шофьори, които карат такива автомобили, обаче твърдят, че цената се избива още след първите 10 000 километра. Според тях хибриден Toyоta Prius с газова уредба харчи по 5-6 литра пропан-бутан при извънградско движение и 7-8 литра в града. Това е с около литър-два повече от разхода на бензин на оригиналния Toyоta Prius.
Простите сметки показват, че при сегашни цени на пропан-бутана у нас от 1,20 лева при дълъг път разходът за гориво ще е около 6-7 лева и 8-9 лева в града. Ако карате нормалния Toyоta Prius (или Auris), ще ви харчи по 4-5 литра на сто в града и 6-7 литра по магистралите и общинските пътища. Това е така, защото при хибридните тойоти обикновено разходът на бензин е по-малък в задръстванията, а не по пътища извън града.
Луксозен Lexus NX 300h 2,5 с 4x4 на газ с мощност 197 конски сили на 6 години се продава у нас за 58 000 лева.
Така по сегашните цени на бензина от 2,70 лв. 100 км пробег извън населените места ще ви струва 16-17 лева, а в града - около 10-12 лева т.е. два пъти повече, отколкото хибрид с монтирана допълнително газова уредба.
Коментари