Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии, пише AutoMedia. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Евро 1 (1992 година)
Първият екологичен стандарт в Европа е приет преди 30 години. Той определя следните стандарти за километър: съдържанието на азотен оскид (NOx) не трябва да е повече от 0,27 грама, а на въглероден окис (CO) – не повече от 2,72 грама. При въглеводородите (CH) стойностите не бива да надхвърлят 2,72 грама.
При въвеждането на Евро 1 автомобилните производители са принудени да разработят катализатори за последващо изгаряне на бензиновите пари в изпускателната система.
Вижте цялата историята на екологичните стандарти в ГАЛЕРИЯТА: