IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Лайфстайл
11:15 | 13 януари 2022
Обновен: 09:07 | 20 ноември 2024

Времената се менят: Карането на колата на ниски обороти не пести гориво!

Кога двигателят консумира най-малко?

По материала работи: Слав Велев
Времената се менят: Карането на колата на ниски обороти не пести гориво!

По-възрастните шофьори съветват, въз основа на техния опит, че най-добрата рецепта за нисък разход на гориво е поддържането на ниски обороти на двигателя. Времената обаче се променят, пише "24 часа". При движение на много ниски обороти двигателите при съвременните коли не са по-икономични. Кога двигателят консумира най-малко? Когато се „уморява” най-малко.

Моторът се „изморява” не само когато е в червеното поле на оборотомера, но и когато едва работи - и вместо да ускорява, започва да дърпа гориво при натискане на газта. За това трябва да се кара в областта на оптималния диапазон на оборотите, който е различен при различните видове агрегати. Дизеловите коли са най-икономични, ако се движите в диапазона 1750 - 2500 об./мин. За тези с атмосферен бензинов двигател оборотите трябва да са около 3000, а за автомобилите с бензинов компресорен мотор е хубаво да се поддържат между 2 и 3 хиляди оборота. Освен това, когато шофьор кара с 40 км/ч на пета предавка, това не само не пести гориво, но дори може да донесе на собственика огромни разходи.

"Убиването" на двигателя с ниски обороти се отразява негативно на работните елементи на двигателя и задвижващите възли. Например малък брой обороти означава по-бързо износване на буталните пръстени или повреда на самите бутала, а ремонтът може да се измери в стотици евро. Поддържането на твърде ниски обороти може да разтегне веригата и да повреди плаващия маховик, който върви в комплект със съединителя. Използваните днес вериги са много по-тънки, така че се разтягат по-бързо и дори могат да се счупят.

Ниските обороти обаче са смъртоносни и за плаващия маховик, който вече практически е стандарт не само при дизелите, но и при бензиновите автомобили. Амортисьорите също получават огромна доза торсионни вибрации при ниски скорости. Поради това продължителността на живота им е драстично съкратена. Следователно, вместо да издържи 200 или 300 хиляди километра, плаващият маховик на съединителя може да изисква смяна след 50 или 60 хиляди километра.

Коментари

Новини Варна