Сезонът за смяна на гуми е в разгара си и по този повод решихме да ви разкажем за един спорен трик, измислен от руските шофьори, с цел за да плащат по-малко и да получават повече. Що се отнася до генерирането на такива трикове, то руснаците са с едни гърди пред останалите - натриват гумите със сода, балансират ги с помощта на оловни топчета от риболовния магазин и още куп други полезни и в повечето случаи безполезни трикове, които вече се превръщат в традиция, пише АutoMedia.
Сега, монтажът на гуми-2021 донесе нови тенденции в тази област. Някои "печени" руски шофьори по някаква причина поставят обикновена изолационна пяна в кухината на гумата, която първоначално е предназначена за изолация на подове. Тези "разбирачи" мажат с нея гумите обилно, по цялата площ отвътре, без да пестят и изглеждат много, много доволни от идеята си. Какво всъщност цели тази операция?
Отговорът, както винаги, звучи доста просто. Модерните автомобили, дори и да са от клас премиум, биха могли да бъдат по-тихи. Не всеки има финансовата възможност да направи допълнителна шумоизолация на салона или да си купи от най-скъпите гуми, разбира се, така че руските "профита" измислиха нов начин да направят колата по-тиха и по-приятна. Пяната в гумата е точно за това.
Факт е, че шумът от гумите "пробива" фабричната шумо- и вибрационна изолация и за да неутрализират това, руските шофьори използват този трик: вместо да купуват скъпа гума от известни марки, които вече са с доста подобрена звукоизолация, те сами залепват въпросната пяна върху по-бюджетни гуми. Този трик позволява, макар и незначително, но все пак да се намали тътенът от гумите в интериора.
Колко силен е ефектът? Не толкова, но не всички смятат така. Има обаче и недостатъци, които са далеч повече от плюсовете. Такова решение се отразява на балансирането, тъй като тази изолация тежи, така че след такава интервенция тандемът гума и джанта става неподатлив на баланс. Да не говорим, че въпросната пяна се премахва от гумата изключително трудно.
Коментари