Варна
fallback
Новини Варна
11:15 | 28 октомври 2015
Обновен: 06:55 | 18 октомври 2024

Учители участваха в Трети Национален фестивал „Активно учителство“

Подходът е създаден от международна група експерти под ръководството на проф. Дейвид Фрост

По материала работи: Деян Михайлов

Три учебни заведения от Община Варна  СОУ ”Гео Милев”, ОДЗ 10 „Приказка” и ЦДГ 17 „Валентина Терешкова” прилагат в дейността си  новия за България подход ”активно учителство”. Заедно с колеги от още 5 клуба в страната участваха в Третия Национален фестивал, който се проведе на 17 и 18 октомври  във Враца под мотото ”Защо/ то съм учител?”

Подходът активно учителство е създаден от международна група експерти под ръководството на проф. Дейвид Фрост от Университета в Кембридж. Понастоящем цялостната система за професионално израстване се  развива в 8 училищни клуба във Варна, Враца, В. Търново и Лясковец. С методичната подкрепа на Марияна Георгиева- координатор екип са организирани първите  два фестивала ”Ние не чакаме супермен” и „Образованието е това, което дава свобода”. През тази година участниците  се опитаха  да  намерят своя отговор на въпроса „Защо съм учител?” и да завършат изречението: Защото съм учител. С вдъхновяващи размисли, поезия и танци, провокиращи постери и пантомима    варненските учители представиха своето разбиране за ролята им в съвременното училище и детска градина. Участваха дейно и в проведената дискусия за професионалната мотивация, лидерството в класната стая и училището, респ. детската градина и механизмите за подкрепа в учителската общност. В рамките на фестивала клубовете проведоха помежду си изследователско интервю, което показа, че за 50%  учителството е било детска мечта, а най-ценният резултат е успехът на децата. Трудностите, които срещат са много- от бумащината през неразбирането от страна на колеги и родители, до управлението на различното темпо, с което се справят децата. Като най- ценно в общуването бяха посочени Доверието, Уважението и Активността. Членовете на клубовете определиха съвременния  учител като: Вълщебник, Вдъхновител, Творец, Човек с голямо сърце, който променя себе си и другите.

През втория ден на фестивала всеки клуб представи своите професионални търсения и открития по ключовата тема”Как децата учат”. Бяха споделени различни стилове и техники на учене, трикове за запомняне, методи и игри от  образователни програми на други страни, изследователски практики за подпомагане на децата в развитието на уменията им за учене. Специално внимание  клубовете отделиха в дискусията „Лидерство и етични въпроси за учители”. Помежду си учителите размениха т.нар.кредити за учене, чрез които договориха бъдещи съвместни разработки, отваряне вратите на класната стая за колеги, размяна на идеи, среща на чаша кафе по вълнуваща ги тема или експертна консултация. В края на фестивала участниците изразиха своята удовлетвореност от добрата организация и  увереността си, че промяната в класната стая, училището или детската градина зависят от вдъхновението и активността на самите тях, учителите.

Апробирането на подхода Активно учителство и създаването на работещи Клубове в СОУ ”Г.Милев”- от 2012г., ОДЗ ”Приказка” и ЦДГ”В.Терешкова”- от 2013г. се осъществи с финансовата подкрепа на Община Варна по Програма за квалификация и насърчаване на педагогическите кадри.

Автор на статията:
Деян Михайлов
0 коментара
fallback
fallback