Държавата трябва да намери начин за цялостно реновиране на Аспаруховия мост във Варна вместо да прави козметичен ремонт за 35 млн. лева. В това са убедени инженерите Генчо Георгиев и Иван Якимов, информира Moreto.net. Още през 2011 година двамата представили на конференция своята идея за бъдещото развитие на съоръжението и лансирали идеята за повдигането му с 10 метра. Според специалиста по хидротехническо строителство на водни пътища и пристанища Генчо Георгиев, трайното реновиране на моста би струвало около 70 млн. лева и ще отнеме 2 години, а парите могат да се осигурят от Европа. Той е категоричен, че общината и Пристанищна инфраструктура например могат да обединят усилия и да кандидатстват за субсидия от фондовете.
Всъщност той и колегата му предлагат, за да може да се развива пристанището и по канала да преминават и по-високи кораби, дългата 320 метра връхна стоманена конструкция на моста в зоните на рампите да бъде повдигната. Според специалистите е напълно възможно да се приложат и други конструктивно-технологични решения за повдигане на нивелетата, които евентуално биха довели и до по-бързи и по-икономични решения. Всички те са известни на българските мостоваци, немалка част от тях са използвани в проектните разработки, прилагани са и се прилагат в строителната практика у нас, категоричен е тандемът Георгиев – Якимов.
Очакваната стойност за повдигането на централните стоманени конструкции и подходните рампи на моста според двамата е 70 милиона лева. Това означава, че за стойността на около 5-7 километра магистрален път могат да се осигурят 44 км брегови ивици за изборно бъдещо развитие на пристанищна инфраструктура, практически без ограничение в дълбочините и размера на приеманите кораби.
Повдигането на цялата първа естакада, без да бъде спирано движението по втората естакада, би отнело около 18 месеца. Повдигането само на централната стоманена конструкция над плавателния канал на втората естакада би отнело още два месеца. Със завършването на тези операции, движението на голямогабаритни кораби по плавателния канал ще бъде реализирано без да бъде прекъсвано за кораби с до сега възможните за преминаване габарити. Довършителните работи по доизграждането на втората естакада ще продължат още около 10 месеца, пише в доклада.
Инж. Генчо Георгиев и инж. Иван Якимов вече са представили своя доклад пред областния управител Стоян Пасев и главния архитект на общината Виктор Бузев, но се надяват държавата да обърне внимание на идеята им преди да са похарчени 35-те милиона лева.
Прочетете цялата публикация Аспарухов мост - ключов фактор за стратегическото развитие на индустриална зона Варна - Запад"
Коментари