Варна 11°
fallback
Новини Варна
17:06 | 29 юли 2015
Обновен: 07:23 | 27 октомври 2024

Експерти обсъждат адаптацията на децата със специални нужди в детските градини

Акцентът в предстоящата през септември международна конференция ще бъде изграждането на подкрепяща образователна среда

По материала работи: Слав Велев

Международна конференция  на тема „Създаване на подкрепяща образователна среда за деца със специални нужди в детските градини“ ще се проведе наесен във Варна. Форумът ще е на 25 септември в аулата на Икономическия университет. Събитието се организира с подкрепата на община Варна. Специално приветствие към участващите ще поднесат и от Регионалния  образователен инспекторат.  

Основен акцент в конференцията е споделяне на опит и дискутиране на добри практики от България и Норвегия относно създаването на подкрепяща образователна среда за децата със специални нужди в детските градини. Специалистите ще поставят акцент върху семейно-ориентирания подход в езиково-речевото обучение и върху музикотерапията.   

Българския опит по темата ще представи гл. ас. д-р Анна Трошева-Асенова - логопед и специален педагог. Тя е съавтор на книгите "Как да подпомогнем детето с обучителни трудности в училище и вкъщи" и "Приобщаване на детето с увреден слух в образователната среда".  

Гост-лектори от Норвегия ще са Моника Ингемарсон – детски учител и логопед, и Венче Рогнлид – специален педагог. Двете са консултанти към Норвежката система за подкрепа на образованието за деца със специални нужди.   

В Норвегия т.нар. специално образование е преминало през същите етапи на развитие, някои от които са познати и у нас – от сегрегация на децата в институции и специални училища през специални класове в общообразователни училища до включване в редовни занятия в общообразователни детски градини и училища и осигуряване на допълнителна подкрепа от ресурсни центрове. В Норвегия децата със специални нужди имат право на обучение, което е специално адаптирано по отношение на съдържание, организация и структура на образователната програма.

По време на конференцията ще бъдат обсъдени идеи и предложения за промени относно подобряване на подкрепящата среда за деца със специални нужди в детските градини у нас.  

Опитът на специалистите показва, че колкото  по-рано децата със специални нужди се включат в общообразователната среда на детската ясла и градина, толкова по-лесно се интегрират и изграждат социални взаимоотношения със своите връстници, като в най-добрия случай се научават да им подражават и приемат правилния модел на поведение. 

Полина Петрова  

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара
fallback
fallback