Снимка: АРХИВ
Необходимостта и възможностите за възстановяване на тролейбусна линия №86 по маршрут кв. „Аспарухово“ – „Почивка“ беше една от точките в приемния ден на кмета на Варна Благомир Коцев. Темата беше повдигната от служител на дружество „Градски транспорт“ с молба за съдействие от страна на общинската администрация. По думите му линията е спряна през 2019 г. и повече не е възстановена заради ковид пандемията и с мотива за нецелесъобразност. Според него обаче възстановяването й ще е в полза на стотици ученици и студенти по маршрута.
Служителят запозна кмета Коцев и с някои притеснителни по думите му обстоятелства – токоизправителната станция на ул. „Мадара“, която е осигурявала линията, е била заличена от кадастралната карта, макар че все още е действаща и мрежата е под напрежение. Същевременно районът около нея е застроен, посочи служителят на дружеството. Той допълни, че 6 тролейбуса са спрени от движение, без да се поръчват елементарни резервни части за тях, т.е. подвижният състав за възстановяването на линията е налице. По думите му „Градски транспорт“ не влага необходимия ресурс за поддръжка на превозни средства и съоръжения - зарядните станции на новите електробуси се ремонтират от механиците на „Градски транспорт“, без проведено обучение, като фирмата-доставчик поема разноските по поръчката на резервни части. Подобни твърдения имаха служители на фирмата и на предходни срещи с кмета.
Отношение по поставените теми взе и заместник-кметът с ресор транспорт Христо Рафаилов, който информира, че се проучават всички допълнителни правомощия, които Община Варна и ОП ТАСРУД имат по отношение на възлагането на линиите и маршрутните разписания по силата на Договора за обществен превоз на пътници. Ще бъде детайлно проверена и собствеността на терена, на който е изградена токоизправителната станция, както и дали има умисъл и кой е възложил заличаването й от кадастъра.