Тази събота (2 ноември) Варна ще е домакин на националната кампания за събиране на лекарства с изтекъл срок на годност „Земята не пие лекарства“. От 10 до 18 часа жителите на града ще могат да върнат старите си лекарства на мобилния пункт, който ще бъде разположен на паркинга на Kaufland Трошево – ул. Христо Смирненски № 2.
Кампанията „Земята не пие лекарства“ се организира от фармацевтичната кампания Boiron и Kaufland България в партньорство с Министерството на здравеопазването. Целта на инициативата е да алармира, че старите лекарства не трябва да се изхвърлят в битовия отпадък или канализацията. Активните съставки на неправилно изхвърлените лекарства могат да попаднат в почвата и водата и да доведат до отрицателно въздействие върху цялата екосистема. Ако остатъци от антибиотици бъдат погълнати от човека, чрез храната и водата, която консумира, това може да отключи антимикробна резистентност.
Антимикробната резистентност е една от най-големите глобални заплахи за общественото здраве. По данни на Световната здравна организация тя е причината за 5 млн. смъртни случаи само през 2019 г. Ако не бъдат предприети мерки, се очаква този брой да нарасне до 10 милиона годишно до 2050 г. Злоупотребата и прекомерната употреба на антибиотици при хората и животните са основните причини за развитието на антибиотичната резистентност. Варна е последната спирка от пилотното издание на кампанията „Земята не пие лекарства“. Преди гостуването в морската столица инициативата посети София и Пловдив където сумарно бяха събрани над 750 кг. лекарства с изтекъл срок на годност.
За Boiron Boiron e световен лидер в производството на хомеопатични лекарствени продукти. Компанията има в ход 85 изследователски проекти, като тези програми включват академични изследователски екипи, хуманитарни и ветеринарни лекари от всички континенти. BOIRON има 5 промишлени производствени бази, над 4000 служители и хомеопатичните й лекарства се предлагат в повече от 80 страни по света.
За Kaufland България Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата