Всички 16 действащи общински дружества във Варна получиха указания да предоставят информация на кмета Благомир Коцев за щатния състав, функциите, заплатите и сключените договори със заетите в тях. Писмата са изпратени до 11 лечебни заведения в т.ч. болници и ДКЦ, както и до петте други публични дружества – „Градски транспорт“ ЕАД, „Обреди“ ЕООД, „Пазари“ ЕАД, „Дворец на културата и спорта“ ЕАД и „Ученическо и столово хранене“ ЕАД, съобщиха от пресцентъра на Община Варна.
В част от дружествата вече се извършват одити за действията и процесите в тях, в т.ч. и за администриране на приходи, провеждане на обществени поръчки, изплащане на възнаграждения на членовете на съветите на директорите и другите заети лица, както и на сключените договори, функциите на заетите и щатните разписания.
Ръководствата на общинските дружества се назначават от Общинския съвет, но част от тях получават допълнителни средства от Община Варна за заплати и други разходи. На брифинг на кмета Благомир Коцев по-рано стана ясно, че всички ще преминат през одити, както по линия на финансовата дисциплина и прозрачността, така и преди подготовката на новия бюджет за 2025 г.
За изминалата 2023 г. издръжката на „Градски транспорт“ ЕАД от Община Варна е над 26 млн. лв. за работни заплати, а за 2024 г. нараства на почти 30 млн. лв. Кметът Благомир Коцев се срещна и с представители на работниците и синдикатите, за да се информира лично от тях, без посредници, за процесите в транспортното дружество. През 2018 г. предходното ръководство на Община Варна се е отказало с анекс от получаването на такава информация от „Градски транспорт“ ЕАД, но подобна липса на прозрачност не се приема за добра практика от настоящия кметски екип. Над 3 млн. лв. пък са планираните общински средства в подкрепа на лечебни заведения и ДКЦ до края на 2024 г.
Коментари