Снимката е илюстративна: Черно море/АРХИВ
Одитът на „Градски транспорт“ ЕАД – Варна започна. Ръководството обаче е започнало да уволнява служители, без да информира Община Варна за тези свои действия, въпреки че Общината плаща над 28 милиона лева годишно на дружеството - за работни заплати и други разходи за персонал. Това заяви кметът Благомир Коцев по повод започналата ревизия в дружеството и получените сигнали от служители за уволнения, за които ръководството на „Градски транспорт“ не е информирало, нито е обосновало защо се правят и защо се правят точно сега.
След съобщението на Община Варна, че в „Градски транспорт“ започва одит и след поисканата от кмета информация за щата, назначенията, функциите, заплатите и длъжностните характеристики, са започнали съкращения на служители не само в пенсионна възраст. Поисканата информация все още не е предоставена на кмета от ръководството на дружеството.
Имаме десетки сигнали от служители, че там са правени кухи назначения, наемат се на работа цели фамилии без нужната квалификация. Работници ни казват, че в дружеството са назначени хора с неясно колко високи заплати, за които не може да се потвърди ходят ли изобщо на работа, добави по повод на сигналите и заместник-кметът по правните въпроси Диан Иванов. Според сигналите, работници от „Градски транспорт“ ЕАД се опасяват, че дружеството се води умишлено към фалит с цел да попадне в частни ръце с цялата си модернизирана с европейски, държавни и общински средства инфраструктура.
Нашите проверки показват различни негативни тенденции. Затова съм наредил одити, които ще обхванат всички общински структури, коментира още кметът Коцев, като уточни, че одити вече има в дружествата „Пазари“ ЕАД и „Обреди“ ЕООД.
Работници съобщават също, че ръководството на „Градски транспорт“ не е провело политика по подготовка на нови кадри, които да заемат местата на пенсионираните, че се сливат автобусният и тролейбусният сервизи, без да се дават гаранции, че това няма да породи сътресения и проблеми в експлоатацията, че се съвместяват функции като Охрана на труда с други, че се освобождават хора от специализирани звена, без да имат квалифицирани заместници.
Община Варна настоява парите да стигат до служителите и шофьорите, каза още кметът Коцев и подчерта, че информацията за лоши условия на труд е недопустима на фона на близо 30 млн. лв. изплащана издръжка и авансови плащания, които се правят към дружеството от Общината дори с два месеца по-рано. Вече имаме проверки с установени нередности при отдаването под наем на площи и активи, провеждане на търгове, конкурси, обществени поръчки, характера на назначенията и реалните функции на служителите и други, посочи Диан Иванов.
Кметът Коцев подчерта, че преди Община Варна да подготви бюджета за 2025 г., всички дружества ще са минали одити, за да има реални данни за състоянието им.