В началото на следващата година ще приключи целият проект за ремонт на тръбопровода във Варненското езеро. Това каза днес инж. Илия Стойчев – мениджър „Водолазна дейност“ в фирма „Хидроремонт“ ИГ, която извършва ремонтите дейности. По думите му процесът около цялата смяна ще продължи около 224 дни. Компанията планира 80 процента от дейността да бъде приключена до края на тази година, а в началото на следващата смята да приключи целият проект, съобщава БТА.
Стойчев припомни, че целият проект е за смяна на компрометирания участък от тръбата за отпадни води. Фирмата вече е започнала действия по локализиране на местата, където трябва да откачи компрометирана тръба, за да се подготви място за свързване с новия участък.
Тръбата ще бъде на дълбочина 22 метра под водното ниво, а под дъното ще е около четири метра, като върху тръбата ще има обратна засипка, така че да няма възможност за повторно компрометиране на участъка, както е станало в миналото, каза експертът. По думите му около 820 метра ще е дължината на подменения участък. Стойчев смята, че компанията ще влезе в сроковете, които са по договора.
Стойността на проекта е малко над 20 милиона лева, финансирането е по Националната инвестиционна програма на Министерството на финансите за общински проекти, каза кметът Благомир Коцев, който също присъства на място. Той допълни, че този проект е един от първите, с които общината е кандидатствала.
Тръбата е допълнително застрахована с т.н. бетонни матраци върху нея, за да може да бъде защитена от кораби, които преминават, каза още Коцев. Според кмета с този ремонт окончателно се решава проблемът с тръбата. Със завършването на този обект тръбата е защитена и се свързва с пречиствателната станция в село Тополи, каза още той. Според него в станцията в селото са направени много инвестиции през годините и тя може да поеме този капацитет.
Това е последната фаза по удълбочаването на Варненското езеро, каза още кметът и допълни, че със завършването на този проект каналът ще бъде изцяло удълбочен на 13,5 метра, което дава възможност за навлизане на много по-големи кораби и функциониране на пристанищата вътре в езерото.