Снимка: Фейсбук
На 1 юли от 17:30 часа в зала "Пленарна“ на Община Варна ще бъдат представени предложенията от общинската администрация за решаването на транспортните проблеми в квартал "Чайка“. Поканени са всички граждани, съобщава Varna24.
Сред предложенията са: буферни паркинги на тревна фуга по протежението на булевардите "Васил Левски“ и "Княз Борис I“, както и еднопосочно движение между блоковете. Това, обясниха от Общината, са сред потенциалните решения на въпроса за намалените паркоместа вследствие на подготовката за въвеждане на "Зелена зона“ в кв. "Чайка“. Те станаха ясни след поредна среща на ръководството на Община Варна и експерти по градоустройство в администрацията днес, участващи в работна група, сформирана от кмета Благомир Коцев.
От администрацията напомнят, че преди физическото въвеждане на новите съоръжения и регламенти, първо трябва да се запознаят гражданите, да се направят изменения в Плана за организация на движението, а също и да се представи проект за финансиране в Общинския съвет.
Всичко това ще отнеме известно време, но важното е, че решение има, заяви кметът Коцев в обобщение на възможните корекции на "Зелената зона“ в кв. "Чайка“. Става дума за превръщане на част от разделителните ивици между локалните платна и булевардите, опасващи квартала, в помощни паркинги към "Зелена зона“, поясни Димитър Кирчев, директор на дирекция "Контрол и санкции“ в Община Варна. Другото ни решение е въвеждане на еднопосочно движение между блоковете, което ще ни позволи да усвоим части от платното, за да обособим допълнителни паркоместа между сградите, допълни той.
Настоящото ръководство на Община Варна завършва реализацията на проекта за "Зелена зона“. Това е един наследен от предходното управление проект. Правим ревизия там, където това е възможно, но за съжаление процесът не може да започне отначало, обясни Коцев по-рано днес по време на редовна сесия на Общинския съвет. По време на заседанието той поясни, че още в понеделник следващата седмица ще се проведе публична дискусия със заинтересованите граждани, за да се чуят техните съображения и предложения, така че броят на паркоместата в зоната да бъде максимално оптимизиран.
Коментари