Георги Бонин/Снимка: Бон Марин
Почина бизнесменa Георги Бонин - основател и председател на борда на директорите на Бон Марин, съобщава maritime.bg.
Той е починал след тежко боледуване на 22 юли.
Георги Бонин е роден през 1949 г. в гр. Пловдив. Завършва Френската Езикова гимназия в гр. Варна, а след това ВВМУ Варна, като придобива степен инженер корабоводител. Бонин е работил 17 години в Параходство Български Морски Флот, включително и 4 години като представител в Италия. След това през 1990 г. той основава Бон Марин АД.
Бонин е номиниран 2 пъти за престижния приз „Мистър Икономика”, съответно 2005 г. в категорията „Принос в развитието на българската индустрия” и 2006 г. „За цялостен принос в развитието на националната икономика”.
През 2011 г. на г-н Бонин е присъден диплом „Свети Никола“ от Българска морска камара за личен принос в развитието на Българското морско стопанство.
Ето какво съобщават от компанията пред maritime.bg:
Георги Бонин основава „Бон Марин” като компания за корабно агентиране и брокeраж през 1990 г. Година по-късно започва чартиране на плавателни съдове и транспортиране на големи количества зърно. През 1993 компанията печели дългосрочни проекти с Texaco, British Gas, Union Pacific, Diamond Offshore и има най-голям дял в логистиката на проучванията и добива на нефт и газ в българския черноморски шелф. От 1996 г. компанията включва в дейността си линейно и контейнерно агентиране и става ексклузивен агент на “Евъргрийн Марийн Корпорейшън”. В следващите две години е открит отдел за Корабен мениджмънт и чартиране, като започва с управление на два кораба – 3 хил и 5 хил. тона. Компанията има отдели за корабно управление като дъщерно дружество с името „БМ Чарт“, а с линейно плаване се занимава друго дъщерно дружество – „Бон Марин Агенция“. През 2004 г. са създадени още три дружества от групата – „Бон Марин Лоджистикс” , „Бон Марин Трейд” и „Норд Марин” в Констанца, Румъния. Групата става първият концесионер на пристанище в България, след като спечелва търг за „Леспорт“ край Варна, а нейни дружества са назначени за агент на най-голямата японска контейнерна линия „К” Лайн“ за България. Сред клиентите на групата са „Тракия Глас България“, „Алкомед „ и „Хидро Алуминиум“ – Норвегия, „Солвей – България“, „Асарел Медет” и „Алстом Пауер“ – Швейцария.
В консорциум с германската компания „Фрапорт” „Бон Марин” спечели търга за концесионирането на летищата във Варна и Бургас.
От 2006 г. „Бон Марин Лоджистикс” поема извършването на пълно логистично обслужване в проектите за офшорни сондажи на „Мелроуз Рисорсиз” и в офшорните сеизмични проекти на ОМВ – Австрия.
Дружеството участва в задграничен проект на „Мелроуз Рисорсиз“ за изграждането на предприятие за добив на газ в Мансура, Египет, и в сондажните проучвания на „Дайрект петролеум“ – САЩ и британската компания „JKX“. „Бон Марин Агенция” е назначена за агент на „АЕЦ Козлодуй” ЕАД за транспортирането на отработено ядрено гориво, а през 2008 г. „Бон Марин Лоджистикс” подписа договор с „Атомстройекспорт” за транспортно и спедиторско обслужване при изграждането на атомна централа в Белене.
Георги Бонин беше достоен човек със забележителни качества, пример за ръководител и лидер, коментират от компанията.
Визията и ценностите, които той заложи при създаването на Бон Марин, са били винаги в основата на успеха на компанията.
Коментари