Вход за пример в столичния квартал Люлин/Снимка: Столица.bg
Ръст на измамите с услугата „професионален домоуправител” отчитат във Варна. Опарени собственици сигнализират за измами при плащания на месечните такси за поддръжка, липса на отразени плащания или липса на средства в касата на входа. За това алармират от Асоциацията за управление на етажната собственост, предаде "Дарик".
С годините интересът към услугата прогресивно нараства. Основните причини - никой не иска да влиза в междусъседски войни и новото строителство, което осигурява все повече етажни собствености в морската столица.
„Шумните съседи са класика. Много често се случва, особено с наематели по-млади хора и студенти. Присъствали сме и на общи събрания, на които съседи са се обиждали и сбивали. В последните 3-4 години се забелязва много натрупана агресия”, споделя Красимира Йорданова. Тя е съосновател на първата във Варна фирма, предлагаща услугата „професионален домоуправител”.
Богатият опит на Йорданова и колегите й в управлението на етажни собствености показва още, че притежателите на имоти в блокове и кооперации често забравят, че собствеността не е само право, но и задължения. Затова и са много случаите на съседи, които не плащат сметките си за входа. Този проблем намира своето решение все по-успешно напоследък.
Вече близо 2 години действа създадената във Варна Асоциацията за управление на етажната собственост. В сдружението членуват 18 юридически лица с предмет на дейност управление на етажна собственост. Целта е подпомагане развитието на професионалния домоуправител като утвърдена професия с конкретни критерии и ясни стандарти.
От Асоциацията съветват варненци при подписване на договор за служебен домоуправител да проверяват дружествата в търговския регистър, защото може да се окаже, че заплащат такси на дружество-фантом.
Коментари