Община Варна да настоява пред Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) връзката между бъдещата автомагистрала “Черно море” и магистрала “Хемус” да бъде планирана по-близо до Варна. Това се казва в позиция на "Демократична България" - Варна, изпратена до медиите в града.
Предложението е внесено за гласуване в местния парламент от съветника от “Демократична България” Николай Капитанов.
Целта е местната администрация да има активно участие в изготвянето на идейния проект на бъдещата автомагистрала и да отстоява трасето ѝ да бъде изместено на Изток, така че да е от полза за стотици хиляди варненци.
От публични изяви на регионалния министър Петя Аврамова през изминалите дни се разбра, че се планира бъдещата автомагистрала да пресича Варненското езеро в района на с. Белослав. Сега Николай Капитанов предлага друго решение – трасето да бъде изместено с 10 км в посока Варна и след отбиване в района на с. Игнатиево, "Черно море" да пресича езерото в района на с. Казашко.
Планирането на “Черно море” на изток би помогнало да се реши дългогодишният проблем с липсата на удобна дублираща връзка през Варненското езеро, за чието пресичане жителите на града разчитат само на Аспаруховия мост. Тежкото състояние на Аспаруховия мост обаче създава риск в даден момент градът да бъде трайно разделен на две изолирани една от друга части, което ще нанесе тежки икономически и социални щети, мотивира се общинският съветник.
Като аргумент в полза на това предложение той посочва и ограниченото към момента жилищно развитие на Варна в единствената възможна посока на юг от езерото. Именно липсата на удобна връзка с южния район в момента е предпоставка за преуплътняване в централната част на града и загуба на зелени площи и пространства за отдих и спорт.
Дублираща Аспаруховия мост пътна връзка ще е от полза и за заявеното от общинската администрация изграждане на нова индустриална зона. Подобен проект предполага и удобна прилежаща инфраструктура, която не само ще повиши интереса на инвеститорите, но и ще улесни достъпа на бъдещите служители и работници. Капитанов посочва, че естествена удобна връзка към бъдещата магистрала би бил съществуващият пътен възел на летище Варна.
“Самостоятелното изграждане от страна на Община Варна на подобна втора връзка над канала е много тежко начинание от гледна точка на организация и инженерни решения. Отделно от това финансовото натоварване към общината би било много тежко”, изтъква още съветникът.
Според него предложеното решение дългосрочно ще донесе огромни ползи за развитието на Варна, без да ощетява съседните общини,напротив – дори ще е по-удобно за трафика от и към Добруджа и Румъния.
Коментари