IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Живот
09:00 | 25 август 2021
Обновен: 00:36 | 11 април 2025

Стар Мерцедес, ама скъп! Той е само на 18 000 км, а цената ще ви разстрои

475 000 долара...

По материала работи: Ставри Таргов
Стар Мерцедес, ама скъп! Той е само на 18 000 км, а цената ще ви разстрои

Ако сте почитател на класическите модели на Mercedes, тази обява завинаги ще разстрои душевния ви покой. На търг от SpeedArt се продава вероятно най-вълнуващата кола на марката от зората на 90-те - и при това е в смайващо състояние, в напълно оригинален вид и с под 20 000 км на километража.
 
Въпросният автомобил е специален Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II, създаден, за да бъдат хомологирани състезателните машини от Щутгарт за DTM шампионата. С тази могъща машина Mercedes хвърля ръкавица на BMW M3, а съперничеството между двата гиганта в DTM в началото на 90-те днес е извор на легенди.

Конкретната бройка е номер 472 от общо 502-та автомобила, които Mercedes е трябвало да произведе за "цивилни" нужди, за да има право да се състезава в сериите. Изминала е едва 18 200 километра.

Задвижва се от 2.5-литровия М102 двигател на Cosworth, с 16 клапана и AMG пакет за увеличаване на мощността. Въпросната мощност е 235 конски сили, а скоростната кутия е от прословутия тип "кучешки крак", с която толкова се забавляваха Джеръми Кларксън и компания в един стар епизод на Top Gear. Цветът е синьо-черен металик, много модерен по онова време. А цената... цената е 475 000 долара.
 
Сам по себе си всеки Mercedes от генерацията W201 е достойна за уважение машина. С дизайн на стария майстор Бруно Сако, 190Е е представен през 1982 на Парижкия автосалон. Произвеждан едновременно в Бремен и Зинделфинген, това е опитът на Mercedes да предложи на публиката един по-достъпен, но не компромисен спортен седан.

Подчертано успешен опит, защото за 11 години са продадени 1 879 629 бройки. Колата е и технологичен скок: с 5-точково задно окачване, предни и задни антирол греди, въздушни възглавници, ASB на спирачките, изпъвачи на коланите. Освен това е удивително беозопасна за онази епоха - използването на високоякостна стомана позволява удар с 56 км/ч, без пътниците да получат наранявания или кабината да се деформира.
 
190 E 2.5-16 Evolution II е едно от най-късните разклонения на това семейство, показано в Женева през март 1990. 502-те бройки са разпродадени, много преди да бъдат произведени. Въпреки солената цена от 136 000 марки, или около 82 000 долара.

Двигателят вече може да се развърта до 7800 об/мин спрямо 7250 при Evolution I. Мощността е 235 коня, максималният въртящ момент - 245 Нм. Цилиндрите на мотора са леко увеличени, променена е всмукателната система. Спирачките са Brembo с по четири бутала. Колата получава и един доста радикален бодикит върху оригиналния дизайн на Сако - той е дело на проф. Рихард Еплер от Щутгартския университет.
 
Задното антикрило е настройващо се, добавен е спойлер над задното стъкло и регулируем преден сплитер. Целта е преди всичко по-добра аеродинамика - колата показва коефициент на въздушно съпротивление едва 0.29. Според легендата тогавашният шеф на развойната дейност на BMW Волфганг Рицле бил толкова скандализиран от това постижение, че възкликнал: "Явно законите на аеродинамиката са различни между Мюнхен и Щутгарт!".

Още на automedia.investor.bg

Коментари

Новини Варна