22:28 | 7 януари 2015
Обновен: 12:33 | 18 октомври 2024

НАСА намери 8 планети за хора

Най-близката е само на 475 години

НАСА намери 8 планети за хора

НАСА откри осем планети, които приличат на Земята и имат подобен състав и размер, съобщи Би Би Си, предаде Vsekiden.com. Според астрономи три от тях се намират в "обитаемата" зона на звездата си, което означава, че получават светлина и топлина, достатъчни за съществуване на течаща вода и съответно живот.

Две от осемте екзопланети, кръстени Кеплер 438б и Кеплер 442б, приличат на Земята повече от всяка друга, откривана досега. Те обикалят около червени джуджета, звезди по-малки и по-слабо нагрети от нашето Слънце. Вероятно също са скалисти и имат подобен размер. Близнаците на Земята са съответно само с 12% и 30% по-големи. Кеплер 438б се намира на 475 светлинни години и обикаля около своята звезда за 35 дни. Кеплер 442б е на 1100 светлинни години от нас, а за обиколката си се нуждае от 112 дни.

Все още е рано да се правят предположения за живот на тези планети. "Всичко, което можем да кажем, е, че те са обещаващи кандидати", каза Дейвид Кипинг от Центъра за астрофизика "Харвард-Смитсониан", член на изследователския екип.

Снимките са направени от телескопа "Кеплер", който се намира в сянката на Земята. Той се използва за заснемане на далечни планети чрез наблюдение на затъмняването на светлината на дадена звезда, когато планетата преминава пред нея. След това тези снимки се съпоставят с данни, получени от телескопи на повърхността на Земята.

С новите осем общият брой на откритите от телескопа "Кеплер" и потвърдени екзопланети достига 1000. "Слънчева ни система не е толкова уникална, колкото мислехме преди. Скалистите екзопланети имат същия състав", каза ръководителят на проекта Кортни Дресинг и добавя, че преди 20 г. човечеството не познаваше други планети освен тези, които обикалят около Слънцето.