Варна 11°
fallback
Култура
12:40 | 21 март 2017
Обновен: 04:46 | 1 октомври 2024

Портретна фотографка разкрива безплатно тънкости на изкуството си в уебинар

Как се греди магията на образа през обектива, разказва Диляна Гергова

По материала работи: Юлиян Атанасов

За себе си Диляна Гергова казва, че е пристрастена към фотографията. През последните години снима предимно портрети на момичета и жени. В безплатен уебинар, който ще бъде достъпен до 72 часа след излъчването, портретната фотографка ще покаже тънкости от професията си. Ще разкаже какво я радва и вдъхновява. На 29 март от 18:30 ще започне излъчване на живо във facebook станицата на photoschool.bg. В youtube.com ще бъде публикувана препратка до това излъчване.

 

Интересен е пътят и към фотографията. Любовта към нея не е от пръв поглед. В началото използва снимането на хора единствено като средство да пречупи себе си, за да стане по-общителна. И тъй като не е комуникативен човек, а пък  това е необходимо качество, открива, че е много по-лесно да разговаря с хората, когато те се притесняват. Забелязва, че когато моделите са пред обектива, те се притесняват повече от нея. И така, след известно време осъзнава, че да общува с хората, които снима (и не само), е интересно. Вече е влюбена във фотографията и твърди, че няма по-зареждащо и наситено с емоция преживяване. В хората я вдъхновява всичко – погледа, жестовете, движението. Снима така, че когато погледне готовия кадър, вижда душата на човека. В много случаи не и се получава. Старае се да предаде чувственост на портрета – било то чрез езика на тялото, или чрез погледа. Смята, че жената може да изглежда красива по милион начина, без да бъде агресивно провокативна. Харесва и нещата да бъдат показвани с малко повече подчертана женственост за сметка на откритата предизвикателност.

„В една снимка винаги има по малко и от двете страни – казва Диляна. В крайна сметка, за да се сработите, трябва да постигнете синхрон. Ако имате прекалено големи разминавания в разбиранията, вероятността да не ви се получат нещата е по-голяма. Хубаво е предварително и вие, и модела ви да сте наясно какво може да очаквате един от друг. Естествено, настроението на снимащия оказва по-силно влияние и при подготовката, и по време на самото снимане, а след това при постобработката. Затова един модел, сниман от няколко фотографа, ще изглежда по различен начин на снимките на всеки един от тях. Човек пречупва снимката през собствените си представи за красота“ – отбелязва авторката.

 

На въпрос дали трябва фотографът да има ясна идея и концепция преди да излезе да снима портрет или по-скоро се отдава на случайността и „импровизира“, Диляна е категорична, че колкото по-добре се подготви, толкова по-малко вероятно е да стане гаф и да не се получи желания резултат. Обича да снима на открито и по „икиндия“  -  късния следобед, времето преди залез. По отношение на постоработката, фотографката счита, че това също е начин да оставиш част от себе си в снимката. „Естествено, от нищо - нещо не става, но смятам, че няма лошо човек да развихря въображението си и в това направление“ – допълва Диляна.

Ели Маринова

Четете още: С „Месец на село” завършва март за Варненския драматичен театър

Изложба с главата надолу редят във Варна

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback