Варна 17°
fallback
Култура
16:58 | 22 февруари 2016
Обновен: 00:14 | 5 октомври 2024

Децата ни ще учат повече българска история

90 от всички 120 творби по литература след пети клас също родни

По материала работи: Юлиян Атанасов

В новите учебните програми има повече тежест на българската история и на българската литература. Досега българската история в целия курс заемаше 46 процента от цялото съдържание, сега е 56 процента.Българските творби в курса по литература са 90 от всичките 120, които се изучават след пети клас, заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева днес на общественото обсъждане на проектите на учебните програми по български език и литература, и по история, цитирана от БТА.

 

За първи път програмите разписват ясно резултатите, които искаме от учениците - да овладеят една или друга писмена форма, да разбират литературата, която четат, да правят анализ на исторически събития, посочи още тя.По думите й за първи път се разписват дейности в класната стая и извън нея, които да отговарят на уменията, необходими на съвременния човек. Дава се свобода на учителя да прецени доколко класът му има нужда от преговор и колко може да се дават допълнителни знания.Тя увери, че в близките седмици ще представи целия пакет от учебни програми.

 

Разбирам напълно аргументите на учители, родители и автори на учебници, че трябва да имат поглед върху целия материал. Така е, затова от тук нататък всичко ще е в пакет, увери вицепремиерът.Причината сега да дискутираме програмите само за втори, шести и осми клас е заради поетапното прилагане на реформата и на Закона за предучилищното и училищното образование, посочи министър Кунева. Тя припомни, че програмите за първи и пети клас вече бяха одобрени и влизат в сила от новата учебна година през септември, а за втори, шести и осми клас - от учебната 2017/2018 година.

 

На форума експерти от МОН представиха учебните програми по двата предмета от пети до 12-и клас. Програмите имат своята логика, те отразяват интелектуалното развитие на децата във всеки един етап, посочи министър Кунева. Тя добави, че са създадени връзки между предметите, за да може знанията да се затвърждават по-добре, а учениците да - осмислят света, не само да учат наизуст факти. Министър Кунева говори и за т. нар. спорни моменти в програмите, свързани с преместването на някои текстове в други класове или в предмети, както и какво точно ще се учи за Османското владичество и че децата ни ще знаят за робството. Това е важна тема и по нея не трябва да има сянка от съмнение в обществото, коментира вицепремиерът.

dnes.bg

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback