Варна 26°
fallback
Култура
19:56 | 8 януари 2016
Обновен: 12:25 | 5 октомври 2024

Евтини тв продукции през януари

Заради липса на приходи от реклама телевизиите залагат на евтинийката, твърди "168 часа"

По материала работи: manager

99 процента от хората стартират трудно новата година. Празниците са отминали, виното е изпито, прасето е оглозгано. Зареждат се студени и мъчителни дни, в които всеки се моли да го замразят за два месеца и да го събудят с пукването на пролетта.

 

Подобна технология още не съществува и всеки се бори кой както може с новогодишната депресия. Абсолютно същите проблеми мъчат и телевизиите ни. Преди 31 декември частните медии са напомпали яко мускули с цел да привлекат мало и голямо към своите програми. Трите издания на "Биг брадър" по “Нова” водиха епична битка с "Фермата" по Би Ти Ви. Дори БНТ показа зъби с риалити проекта си "Ръкописът". Всеки един от основните играчи обяви безапелационна победа. От Би Ти Ви дори заявиха, че са отбелязали рекордно зрителско гласуване на финала на тяхното фермерско риалити и вече проектират нов сезон. Продуцентите на "Биг брадър" отговориха на неприятелския огън с хвалбите, че са направили най-интересното ВИП риалити за всички времена.

 

По празниците подобни изхвърляния се преглъщаха по-леко с виното и сушеницата. Но след първи януари е далеч по-тихо и обрано откъм хвалби на двете частни медии.

 

Те не падат по гръб и обявиха нови формати По Би Ти Ви тръгва нов сериал, а по "Нова" ще гледаме бивши риалити звезди, които се правят на луди в чужбина. Но това със сигурност са евтини предавания, които едва ли претендират да се качат на първите места в класацията на зрителския интерес. За постната продукция през януари и февруари има съвсем друга причина, различна от следпразничната депресия, налегнала телевизионерите.

 

"Схемата е изключително проста и не се е променяла от години. Преди празниците рекламодателите вкарват всичките налични средства за тв реклама. Ясно е, че всяка фирма иска нейният продукт да се появява на екран по Коледа и Нова година. Не забравяйте статистиката, че по празниците на 2015 г. българите са похарчили поне 2 млрд. лева.

 

Рекламодателите може и да са на солидна печалба, но проблемът е, че са опоскали до шушка бюджетите си за реклама. И през януари го дават много по-кротко.

 

Рекламните блокове са по-къси, телевизиите печелят по-малко

 

И съответно те самите не се напъват да инвестират в скъпоструващи продукции", обяснява пред "168 часа" медиен експерт.

 

Според него пълненето на програма с по-невзрачни предавания и отдавна втръснали филми ще продължи чак до март. В същото време двете най-гледани частни телевизии категорично отричат да са замразили творческия потенциал в очакване на първа пролет.

Автор на статията:
manager
0 коментара
fallback
fallback