IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Култура
05:40 | 25 юни 2014
Обновен: 16:22 | 22 октомври 2024

2 конкурсни филма въртят днес на „Любовта е лудост“

2 конкурсни филма въртят днес на „Любовта е лудост“

По материала работи: Златина Добрева
2 конкурсни филма въртят днес на „Любовта е лудост“

Два филма от конкурсната програма ще видим днес на Международния кинофестивал „Любовта е лудост“. От 18 ч. в зала 1 на ФКЦ е чешката продукция „Любовта си е любов“ на режисьора Милан Чеслар. Лентата е заснета през 2013 г. и е с продължителност 105 мин.
Критиците определят филма като комедия, но наситена с доза тъга. Сюжетът разказва историята на едно 18-годишно момиче – сляпата Маришка, която мечтае да се влюби в някого. Това желае и нейният 70-годишен дядо, както и нейният най-добър приятел, който е гей. Филмът фокусира върху различните лица на любовта и сериозните предразсъдъци спрямо тях. В ролите ще видим Петр Нарожни, Елешка Балцерова, Симона Стасова и др.
Вторият конкурсен филм е руският „Игра на истина“. Той ще бъде прожектиран от 20 ч в зала 1. Той също е произведен през 2013 г. и е на известния режисьор Виктор Шамиров.
Лентата разказва за трима бивши състуденти, които се събират да пийнат и да си припомнят младостта. Бизнесменът Марк напира да доведе мадами, но никой не го поддържа. Автодилърът Генадий по навик е верен на жена си, а собственикът на квартирата, физикът неудачник Анатолий, готви изненада за всички. Той е поканил звездата на техния курс Мая, в която всички са влюбени преди 20 г. Разговорът между тях не върви, докато не започва пределно откровената игра на истина. Приятелите узнават онова, което вероятно биха искали да не знаят...
В ролите ще видим Ирина Алексимова, Константин Юшкевич, Дмитрий Марянов и др.

Извън конкурсната програма също в зала 1 на ФКЦ може да гледаме втората част от една американска трилогия. Първата част - „Преди изгрев“, бе завъртяна снощи. Режисьор е Ричард Линклейтър. В ролите ще видим Етан Хоук, Джули Делпи, Андреа Екерт и др. В първата част от трилогията младеж и девойка се запознават във влака и прекарват една нощ във Виена. За жалост и двамата не знаят дали това ще остане единствената им интимна среща.
Втората част, която е довечера - „Преди залез“, продължава историята. Девет години след срещата им във Виена Джеси и Селин отново се събират по време на рекламна акция във Франция по повод новата книга на Джеси.
Третата част - „Преди полунощ“ (тя ще бъде показана утре), разказва за двамата герои 18 г. след първата им среща. Те вече са щастливо женени и имат дъщери - близначки. Семейството живее в Париж, но лятото прекарва в Гърция в къщата на техни приятели. В края на почивката Джеси трябва да отведе своя син от предишен брак до летището. Приятел на писателя запазва за Джеси и Селин стая в хотел. Вместо да прекарат приятна нощ, те обсъждат своята връзка.
Иначе през първия ден на конкурсната програма зрителите видяха румънския филм „Дежа вю“ на режисьора Дан Кишу. Една малко странна на пръв поглед 75-минутна лента, която третира класическия любовен триъгълник. Погледът към темата обаче е по-интересен, що се отнася до кинематографични похвати. Така например мъжът присъства като персонаж само с гласа си, а в отделни моменти на екрана се появяват ръцете му. Лице обаче не се вижда до края на филма. Близо половината от действието се развива в къщата на мъжа, който е завел там след раздялата си с Валерия за първи път любовницата си Таня, а другата част от действието се развива в автомобил. Интересни са преживяванията на двамата герои, свързани с привичките им от личния живот, любопитни са диалозите, в които на преден план изпъкват вечните въпроси на битието – що е то любов и уважение между партньорите, що е изневяра, що е приятелство, каква е цената на семейството и т.н. Финалът е отворен, а като цяло филмът е заснет с естетиката на фестивалното кино. Недостатък обаче е фактът, че в цялата първа част, а и в отделни моменти от втората камерата непрестанно се движи, няма миг покой, фокусира само върху детайли от интериора, което в един момент губи стойността си на художествен похват и започва да дразни.
Юлиян Атанасов

Коментари

Новини Варна