В сериозна конкуренция дебютният игрален филм „Добрият шофьор“ на впечатляващия документалист Тонислав Христов спечели младата публика на кинофестивала „Златна роза“ във Варна.
Младежкото жури му присъди безапелационно своята награда. Режисьорът получи приза за дебютен пълнометражен филм “за чувствителността и хуманизма, за уважението към достойнството на обикновения човек, и за майсторската му работа с актьорите”.
Герасим Георгиев-Геро, който си партнира с Малин Кръстев (в главната роля на Добрия шофьор) във филма беше отличен за специални постижения в поддържащата роля, както и за образа му на телефонен измамник в “Уроците на Блага”.
Да бъдем добри и отговорни в името на най-голямата ценност Живота и децата ни - при всяка крачка, пеш или зад волана, е каузата и посланието, с което „Добрият шофьор“ тръгва от 3 ноември по кината у нас.
“От разговорите за любовта към киното и бащинството се роди “Добрият шофьор”, разказва Тонислав Христов.
„Този филм ни се случи. Както казват - остави животът да ти случи. Прекалено много режисираме себе си и искаме да изглеждаме по един или друг начин, но тук оставихме този филм да ни се случи.
И на нас през него животът да ни се случи“, споделя Малин Кръстев, който според българската филмова критика прави първата си голяма филмова роля именно в “Добрият шофьор”.
Неговият герой Иван е таксиметров шофьор в един от големите черноморски курорти. Той спестява пари, за да се върне във Финландия, където са съпругата и синът му, и да поправи грешките от миналото.
Историята, която разказва филма, е истинска, а в него заедно с големите актьори Малин Кръстев, Герасим Георгиев – Геро, Китодар Тодоров, известната финландска актриса Алма Пьойсте („Мъртвите листа“ на Аки Каурисмаки, “Туве” на Заида Бергрот, „Четирима непораснали възрастни“ на Селма Вилхунен), Тонислав Христов слага на една маса и непрофесионалните актьори, герои и в документалните му кинотворби.
“Участвал съм в различни мащабни продукции. Тук имахме свободата и невероятно актьорско предизвикателство – хем да следваме конструкцията на филма, за която Тонислав много внимаваше, хем той да извади от нас онова, което наистина сме”, казва още Малин Кръстев.
“Добрият шофьор” през цялото време се движи между игралното и документалното кино, като извежда на преден план и много лични моменти и истории, свързани с истинския живот на актьорите и екипа.
Коментари