Варна 18°
fallback
Култура
16:23 | 20 декември 2017
Обновен: 00:37 | 29 септември 2024

Деца с нарушено зрение подредиха играчки в коледен базар

Ръчно изработените произведения са на възпитаници на училище “Проф. д-р Иван Шишманов“

По материала работи: Слав Велев

Коледен базар на картички и играчки, изработени от ученици беше открит в сградата на Специално училище за ученици с нарушено зрение "Проф. д-р Иван Шишманов" във Варна. Спектакъл изнесоха  деца с нарушено зрение. Младите таланти бяха подготвили специална празнична прогама, с която да зарадват родители и приятели на училището. Учениците са вложили труда и уменията си в изработването на над 1000 артикула, сред които картички, украшения за елха от полимерна глина, цвещници от дърво, панерчета от ратан, плетени шалове, шапки и различни изделия от полимерна глина.  В момента в училището  във Варна се обучават 151 ученици, като 21 са паралелките за деца с множествени  увреждания.

 

„В последните години училището организира базари – каза Жулиета Петкова – директор на Специално училище за ученици с нарушено зрение (СУУНЗ) “Проф. д-р Иван Шишманов“ –Варна. Те са по повод Благовещение, Цветница и Коледа. Тази инициатива е и плод на самите колеги. Изложили сме произведения на децата, които работят в паралелките за деца с множество увреждания и в училищните работилници по керамика, плетачество и дървообработване. Тази година всяка паралелка изяви желание  самите деца да си изработят нещата. Прекрасни са им творенията. В часовете по пред-професионална или трудова терапия, те се научават да работят с предмети.  Особено полезно е за децата с аутизъм, те се учат да работят с два пръста, а не да сграбчват предмета, да изчакват,  да следят последователността на действието. По време на базарите децата се научават да контактуват, да говорят. Самият процес на говорене трябва да е иницииран от детето. Когато види, че неговият продукт ще бъде продаден и с тези пари после ще се купи торта,  това за него е много ценно. През 1998 година, когато стартирахме обучението на децата с множествени увреждания, терминът за тях бе „необучаеми“. Няма необучаеми деца и нашата работа го доказва“ - допълни Жулиета Петкова.

Магдалена Петрова

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара
fallback
fallback