Пазарът на нови автомобили в Русия се сгромолясва и индустрията вероятно ще се нуждае от пряка помощ от държавата, за да компенсира поне частично загубите, твърди Алексей Калицев, председател на браншовата Асоциация на автомобилните производители. Калицев не посочва числа, но по данни на друга браншова организация, АЕВ, през март 2025 продажбите са с шокиращите 45% по-ниски от същия месец на миналата година.
След драстичното поскъпване на колите в Русия през 2022 и 2023, сега цените гонят дъното. Нова базова Гранта се предлага за 550,000 рубли, или около 11,500 лева, предаде AutoMedia.
В предишните две години руският пазар показа признаци на възстановяване след срива, настъпил след началото на войната в Украйна (-59% през март 2022). Но сега интересът към новите автомобили е спаднал драматично, въпреки чувствителното понижаване на цените от повечето дилъри. Заради залежалите цени някои търговци предлагат базовата Лада Гранта за 550,000 рубли - едва около 5,900 евро - но въпреки това няма купувачи. "Продължаването на сегашната тенденция може да доведе до дълбока криза в индустрията, която ще изисква спешна подкрепа от държавата", смята Алексей Калицев.
Според шефа на браншовата организация на производителите Алексей Калицев, автомобилната индустрия в Русия ще се нуждае от "спешна подкрепа" от държавата.
Данните за автомобилния пазар - традиционен лакмус за състоянието на икономиката - подхранват предположенията, че Русия вече започва да усеща с пълна сила тежестта на войната и санкциите. В първите три години от войната държавата подкрепяше икономиката и потреблението с приходите от петрол и газ, но сега тези резерви са изчерпани, а понижаването на глобалните цени на енергоносителите след радикалните мерки на Тръмп допълнително разтяга руския бюджет.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia
Коментари