IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Свят
10:00 | 3 септември 2021
Обновен: 09:30 | 22 ноември 2024

ЕС ни натиска: 30 км/ч и у нас на пътя и нулева толерантност за пияните водачи

Има множество по-разумни начини да намалим катастрофите от идеята за общоевропейски забрани

По материала работи: Слав Велев
ЕС ни натиска: 30 км/ч и у нас на пътя и нулева толерантност за пияните водачи

Депутати от комисията по транспорт в Европейския парламент са съставили по собствена инициатива доклад, с който предлагат въвеждането на максимална скорост от 30 км/ч във всички жилищни зони на територията на общността. Идеята е всички държави членки, включително и България, да бъдат задължени да въведат такова ограничение, обясни пред БНР Петър Витанов, евродепутат от БСП и член на споменатата комисия по транспорта, предаде AutoMedia.

  
 
Напук на старите вицове в България има немалко способни и съвестни пътни полицаи. Срещали сме ги и го знаем със сигурност. Но те се нуждаят от подкрепа отгоре, за да си вършат работата, вместо да го правят, вървейки срещу системата

От няколко дни подобно ограничение е в сила за по-голямата част от френската столица Париж - мярка, която предизвика масови протести във Франция.

Според Витанов "30% от фаталните случаи стават заради несъобразена висока скорост". Въвеждането на лимит от 30 км/ч в градовете и селата е "една разумна скорост" и на местата, където вече е в действие, е довела до драстично намаляване на злополуките, твърди евродепутатът.

Другата мярка, която ще предложат инициаторите от транспортната комисия, е да се принудят всички членки на ЕС да въведат "нулева толерантност" към употребата на алкохол зад волана, която по думите на Витанов е причина за други 25% от злополуките.
 
Евродепутатът не пропусна да подчертае, че смъртните случаи на пътя в България и Румъния са "в пъти повече" в сравнение с останалите страни в Европа и затова за тях е особено важно да приемат подобни мерки. Освен това българските власти би трябвало да се стремят да намалят корупцията в контрола върху автомобилния транспорт, и да подобрят пътната инфраструктура, обясни Петър Витанов.

Идеите за подобни промени предизвикаха възторжената подкрепа на няколко неправителствени организации, жадуващи европейско финансиране. Но също така предизвика и доста критики. Към тях ще позволим да добавим и няколко наши бележки.

Още новини от света на автомобилите ще намерите на AutoMedia

Коментари

Новини Варна